Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stilt samme spørsmål en gang tidligere her, men husker visst ikke svaret, og nå finner jeg det ikke igjen i alt mylderet..

Jeg er nå inne i den 7. uken, og tenker at det vel om ikke lenge er tid for en kontroll, om ikke annet å få bekreftet at ting er ok så langt. Jeg har prøvd å få tak i fastlegen min, men det virker helt umulig. Han kan kun nås på telefon, og der er det alltid opptatt. Jeg lurer derfor på om jeg bare skal ta kontakt direkte med helsestasjon, og droppe sjekk hos lege. Kan jeg dette? Noen med erfaringer/kunnskap om dette?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare vært hos lege på den første kontrollen jeg og deretter gått hos jordmor. Syns det er mye greiere, de har jo mye bedre tid. Så hør med helsestasjonen om det er slik at du må innom fastlegen din først. Hvis ikke så er det jo bare å gå til jordmor og bare det. De har bedre peiling de!

Skrevet

Var på min første kontroll igår hos fastlege, og der fikk jeg anbefalt å gå til jordmor for å få de faste kontrollene, da hun kan gi bedre informasjon og svare bedre på evt. spørsmål :-)) Så det er jordmor vi kommer til å bruke mest :-))

Ellers fikk jeg tatt de vanlige prøvene for HIV, syfilis, antistoffer, og urinprøven, og tatt blodtrykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...