Gå til innhold

dette er skummelt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kryss fingrer og tær for oss nå...jeg er livredd. er gravid for tredje gang siden februar 2008.... mista en i SA 3.mai og fødte min lille døde gutt i 28 uke 3. desember...

Det var absolutt ikke lurt å bli gravid så fort igjen....dette er en hard påkjenning. Føler meg bare helt tom for "rette" følelser nå.. har all forsvarsmekanisme på høyberedskap. Vil ikke knyttes til denne lille spire- kanskje h*n heller ikke klarer seg...

Var å leste inne på babyverden at 3.mai (samme dag som jeg hadde SA) skal min lille spires hjete begynne å slå, og beregnet termin-om denne blir fullbåren- er 1.desember.. (dagen vi oppdaga at min forrige lille baby var død i magen)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, for en forferdelig opplevelse det må ha vært å miste en baby i uke 28. Kan jeg spørre hvorfor han døde? Skjønner veldig godt at du synes det er vanskelig å være gravid igjen nå ..

Jeg klarer ikke sett meg inn i din situasjon, og vet ikke hva jeg kan si for å trøste deg, men jeg er iallfall slik at jeg tror på skjebnen eller hva man skal kalle det. Og det at datoene 3. mai og 1. desember har så stor betydning for deg, må jo bety noe.. kanskje det betyr at denne gangen er det bestemt at det skal gå bra.

Livet er grusomt og urettferdig, og det er vanskelig å forstå hvorfor ting skjer. Jeg håper virkelig at det går bra for deg denne gangen, at du skal slippe å oppleve mer motgang!

Skrevet

ja...da vi hadde SA klarte vi å slå det vekk med at det var naturens gang...men når en så stor baby plutselig dør i magen- da er det ikke bare å slå vekk...da var det fødsel og begravelse...ikke noe man glemmer og feier bort.. Vi vet ikke enda hvorfor han døde. Vi har ikke fått obduksjonssamtalen enda.. Har selv halvkonkludert med morkakesvikt- men vet jo ikke. Må i såfall passes opp denne gangen at alt fungerer.

Ja jeg håper jo at det er en mening med at disse datoene kanskje skal gi noe godt også....kan jo prøve å tenke sånn i alle fall:)

Presten var en utrolig stor støtte etter dødfødselen og opp mot begravelsen. Da jeg mente at alle triste ting som skjer- skjer for å styrke oss til en verre hendelse- så leste han fra Jobs bok om at den som sår med tårer skal høste med dobbel glede. Jeg prøver å satse på hans ord fremover.

ps. jeg har forandret nick fra tredje til NyttHåp

Skrevet

En slik opplevelse kan man ikke glemme og feie bort nei. Det er noe ingen mennesker burde få oppleve.

Det presten leste var veldig fint .. godt at du klarer å satse på de ordene.

Uansett hva som var grunnen til at sønnen din døde, vil du sikkert få ekstra nøye oppfølging denne gangen. De vil jo helt sikkert passe på at alt er bra med den lille i magen. Og det er jo en trygghet, da skal det jo mye til for at det ikke skal gå bra..

Håper virkelig at den lille klorer seg fast og vokser seg sterk! :)

Skrevet

oi:) så at jeg hadde lest feil på babyverden. hjertet skal begynne å slå rundt 2.april allerede- og den 3. mai er embryoet blitt et foster! satser på at det skal være positivt tegn:)

sitter å lurer litt på om jeg kanskje skal bestille meg en litt tidlig time hos legen- for å få sjekka at blodprosent og -trykk er greit... vet iukke hva mere jeg kan sjekke opp så tidlig

Takk for støttende ord:)..

Skrevet

Så bra da :) det er jo ikke lenge til verken 2. april eller 3.mai.. selv om tiden går sakte når man venter sånn! Jeg tror det går din vei nå, det må jo bare det :)

Jeg vet ikke hva mer man kan sjekke så tidlig jeg, men hvis du tar en tur til legen så sjekker de sikkert alt som kan sjekkes. Kanskje du får en UL også, for å se at alt er i orden. De bør jo virkelig ta godt vare på deg nå :)

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...