Gå til innhold

ALDRI blikkontakt?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer det av at noen barn ikke møter blikket, men heller snur hodet bort fra deg når du snakker med h'n? Snakker om en nabo på 10- 12 år. Har bodd her i tre år nå, foreldrene h*s er skilt. Bor hos far. Er en typisk "troublemaker" som får mye av skylden på rampestreker som foregår rundt her.

Jeg har aldri hatt problemer med barnet, men prøver jo å hilse nårjeg treffer det. Begynte bare å tenke litt på dette, da jeg så at h*n oppførte seg likt ovenfor faren. Altså, ikke blikkontakt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jau.. nå er ikke jeg kapabel til å gi et fornuftig svar da jeg aldri har møtt gutten!

men ekstremt beskjeden?

asbergers?

misshandling?

kun forslag da det kan dreie seg om totalt andre ting!

Skrevet

Noen barn er bare sånn:) Vi har en nabogutt(som nå er tenåring), som aldri har møtt blikket til voksne rundt her. Ekstremt sjenert overfor voksne. Han er ikke slik sammen med kun barn, men litt spesiell er han.

Ellers så er Aspergers en tanke, men de kan faktisk møte blikk, de. Jeg kjenner en med det, og han er alltid høflig og møter blikket.

Og vil bare si en ting til; en som får ord på seg for å gjøre mye galt, får lett skylden for ting han ikke har gjort! Ikke tro at det kun er denne gutten som gjør alt av trøblete ting i nabolaget.

Skrevet

HI her! Det er det jeg og tenker. Derfor prøver jeg å møte dette barnet, slik som jeg møter alle de andre rundt her. Hilser og smiler. Dette barnet har likevel noen over seg, som ikke slipper tak i meg. Dersom jeg ser bort fra dette med blikkontakten, kan jeg ikke si hva det er...

Må bare understreke at jeg vanligvis IKKE er en person som lar slike ting "gå inn på meg", men det er noe med dette barnet som liksom ikke gir meg helt fred! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...