trillelille Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 BF og jeg har 50/50. Så vi har ti dager hver til sykt barn. (Ikke sant????) Men han nekter å være hjemme. Sier jeg må være hjemme. At jeg har 20 dager, siden minsten er registrert hos meg (altså at han står hos meg i folkeregisteret) Men det er jo ikke sånn??? Er det noen mulighet for å overføre hans dager på meg? Hva skal jeg gjøre med ham? Han nekter å være hjemme når minsten er syk. Mine sykt barn dager er jo snart brukt opp, og jeg aner at det blir problemer resten av året.........
ennaH Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hvorfor vil han ikke? Spør han om det. Se om det er noe du kan gjøre for å forsikre/berolige/oppmuntre han. Det burde ikke vært nødvendig, men er tydeligvis det. Står han på sitt, får du sende et skriftlig spørsmål til ditt lokale Nav-kontor og få skriftlig svar tilbake. Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det er mulig å få overført sykedager bare fordi far ikke har lyst. Det er mulig han skjønner at han har tapt, når han får se svart på hvitt at du ikke har flere dager å gå på.
trillelille Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2009 Han er selvstendig næringsdrivende. Jeg er statsansatt. Så han mener det er lettere for meg å være hjemme. Og det er det jo, jeg taper ikke på det. Men jeg kan jo ikke trylle fram flere dager av den grunn. Har snakket masse med ham om dette, foreslått at de dagene han må være hjemme kan han jobbe hjemmefra, sagt jeg kan stille opp på kveldstid osv, men det er full stopp. Er så rart at han skal være så vanskelig. Og på alle andre områder samarbeider vi kjempebra, så har ikke så lyst til å lage en stor sak av dette. men ser jo at jeg må gjøre det, for det går jo ikke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå