Gå til innhold

Hva skal vi kreve av mannen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Å være gravid er jo ikke alltid bare gøy, man blir slitne, mister energi og må sette visse begrensninger for både oss selv og folk rundt oss. Mange ganger det føles som om det kun er jeg som må ta de harde takene graviditeten medfører. Mens mannen min kan gå ut med jobben og egentlig fortsette hverdagen som normalt, går jeg sykemeldt, utmattet og bare føler meg ubrukelig til tider. Livet er virkelig snudd på hodet.

 

Hva kan jeg egentlig kreve av mannen min for at også han kan bidra til at hverdagen min skal bli mer innholdsrik osv. Uten at jeg blir storkrevende? Det er så vanskelig å vite når tankene mine er rasjonelle eller ikke, når er det hormoner og når er det noe som virkelig plager meg? Når jeg foreksempel forklarer ham at jeg synes det kan være tøft å gå gravid til tider, virker det ikke som han tar meg alvorlig, han sier jeg må se lyst på alt det fine som skal skje osv, men det er ikke alltid like lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg ville latt ham lese noen av bøkene du har fått hos legen/jormor. Strek under eller ta ut det som gjelder mannens rolle i graviditeten (menn liker ikke å lese så mye vettu). Fint om han kan lese litt om hvordan du også har det,så kanskje han forstår mer hvilken utfordring det er å gå gravid..

 

Har dere tenkt på svangerskapskurs?? Veldig nyttig for begge.

Håper det hjelper litt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...