Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Vi bor på en gård og driver med gårdsturisme.Det jeg lurer på er hva forventer dere når dere er på bondegårdsferie?Trenger masse tips siden vi har 3 hus her som blir leid ut.Ønsker også å høre om erfaringene til dere som har vært på gårdsferie.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 masse aktiviteter for barna. at de kan få se å lære om gårdsbruk. bli tatt med i fjøsstell,stelle med dyra ,lære om grønnsaker å få se hvordan de dyrkes hvis dere har det. laget et lite museum som viser gårdsting fra nå og gammelt av.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Hoppe i høyet, kjøre tur med hest og kjerre.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Mulighet for å låne båt og fiskeutstyr i et fiskevann som ikke er for langt unna.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Få være med å lage f.eks. ost eller fløte? Og få smake typisk gårdsmat... Ellers, få være med å melke kuene og mate dyrene...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Få være med å lage, og å smake forskjellige produkter fra gammelt av. f eks flatbrød, lefser, rømmegrøt, gombe(om du vet hva det er;)), lage syltetøy og hermetisere om høsten. Har dere separator, så la folk være med å prøve å separere. Og kanskje lage egen krem til vafler, melkekaker eller noe. Og smørlaging. Ellers er det å få være med på stell, melking(for hånd), foring. Ri på hesten, se på lamming, kjeing, kalving om mulig(vet det ofte skjer om natten, dette). Prøve å karde ull, spinne tråd. Farge tråden, med naturlige fargetilsetninger, som bjørk osv. Ha kaniner og høner i stor innhegning, så en kan gå inn til dem. Kjøre hest med vogn og tørrhøy, hoppe i høyet. Kort sagt; lag en litt gammel stil over det, uten for mye moderne hjelpemidler. Dette er min store drøm, også; en liten gård med utradisjonell drift, og mange ulike dyr. Jeg var også mye på gård i min barndom, og det var før alt det moderne kom. Drømmeferier, og noen av mine beste barndomsminner:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 stell av dyr får de jo være med på.Vi har kano og båt med redningsvester de kan låne,fiskeutstyr må de ha med selv. Hopping i høyet er litt vanskelig siden det er bare høyballer her .Når det gjelder alt som har med mat å gjøre så er det veldig strenge krav så det tror jeg blir vanskelig.Hest er det desverre ikke her på gården.Hva slags dyr syntes dere det bør være på en gård.Det vi ser her er at det er kattunger, kaniner og frittgående høner som er mest populært . HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå