Gå til innhold

Erfaringer med modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På besøk fra 3. trimester, og håper selvfølgelig at noen skal si at dette hjalp dem. Men er litt skeptisk. Hva sier dere? Virker modningsakupunktur eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest månesikke
Skrevet

Hva er poenget? Kan ikke barnet få komme når det er klart, la naturen styre dette? Et par dager før eller etter, hva har vel det å si? (Sier mor som ikke sov de siste par månedene av svangerskapet).

Skrevet

Jo, men nå skal jo ikke modningsakupunktur få ungen til å komme før, men få åpningstiden til å gå raskere. Og med et døgn med 3 kraftige rier pr 10 minutter forrige gang (hvorav ca 20 var åpningstiden), så er jeg klar for at det skal gå litt raskere denne gang.

Skrevet

JM anbefalte dette for meg da jeg gikk og gikk uten å komme skikkelig i gang med fødselen og de ikke kunne sette igang pga seteleie.

Jeg fikk akupunktur på formiddagen på tirsdag og onsdag kveld var jenta født :) vannet gikk onsdags morgen og jeg merket tydelig at det tok mer tak rett etter akupunkturen. Men når jeg tenker etter så er jeg litt usikker på om dette er modningsakupunktur for jeg var jo moden og hadde gått lenge med bittelitt åpning... men nålene før fødselen fikk i alle fall ting til å skje :)

og så vidt jeg forstod var det ikke farlig prøve for om kroppen ikke er klar så kan man ikke provosere fram en fødsel med nåler.

Skrevet

Jeg fikk modningsakupunktur andre gangen jeg var gravid og har troen på at det funker. Første fødselen(15 dager over tiden) min var lang og tung. Hadde maserier i noen døgn før jeg kom inn på sykehuset med 3cm. Jenta var ute nesten ett døgn etterpå. Andre fødselen(13 dager over) hadde jeg 3cm uten å ha merket noenting. Gikk veldig raskt og greit, 1time fra 6 cm åpning og til han var ute..:)

Dersom det blir en nr.3 på oss skal jeg hvertfall ta modningsakupunktur igjen. Om ikke annet så hjelper det på psyken..;)

Skrevet

Oi, det høres bra ut! Håper det er sånn for de fleste... og som du sier hjelper det ihvertfall på psyken (hvis jeg bare tør å tro på det :o).

Skrevet

jeg tok akupuntur hos klinikk fjeld, hun som driver klinikken har god erfaring med gravide, prøvere og barn.

bekkenet mitt ble bedre, gikk regelmessig fra uke 35, og et par ganger i uken rundt termin.

foruten åpningsdelen, setter de nåler for bedre søvn og nyrefunksjon, og det trenger en sliten gravidkropp!

jeg hadde en kort og enkel åpningstid, fjeld fortalte også om en studie som bekrefter dette!

så jeg kommer til å gjøre dette igjen, men velg en flink og erfaren akupunktør!

Skrevet

Jeg har nok ikke like gode erfaringer med modningsakupunktur. Begynte i uke 36 når jeg var gravid med nr. 2. og gikk en gang i uka fram til dagen etter termin. Da fikk jeg nåler som skulle sette meg igang.

Fikk rier kort tid etterpå, og etterhvert ganske vonde, men de varte i 54 timer før jenta kom ut, Hadde noen komplikasjoner etterpå også.

Hverken sov eller spiste fra mandag til torsdag, og er overbevist om at nålene satte igang riene uten at kroppen var klar for fødsel enda.

Ser jo at andre har god erfaring med det, så mulig det bare var jeg som var uheldig, men her får kroppen ordne opp selv heretter. Fødsel nr. 3 ble en helt annen opplevelse, og satser på samme opplevelse denne gangen:)

Skrevet

Her var det jo både og. Noen flere med erfaring?

Skrevet

Tok fra ca uke 37, fødte ti dager på overtid, måtte sette igang fødsel og det hele endte i keisersnitt delvis pga ineffeltive rier så for min del kunne jeg likså godt latt være de nålene. Men de nålene han satte mot kvalme på slutten av svangerskapet, de hjalp de!

Skrevet

har troen på akupunktur jeg... fikk det i hele svangerskapet og hadde absolutt ingen plager!!

Men modningsakupunkturen vet jeg ikke helt om virket på meg... jeg gikk 13 dager over... men tror nok han var på termin allikevel da!

Og selve fødselen holdt på lenge... så vet ikke om det hjalp på det heller... men jeg fikk akupunktur under fødselen også... og det sies at hvis kroppen er vant til akupunkur... så er den også mer motakelig for akupunktur...

men noen revolusjon er det nok ikke, men at det virker... det tror jeg nok! Jeg kommer til å gjøre det samme neste gang også!

Skrevet

Jeg er 99 % sikker på at det virket på meg.

Gikk to ganger, 7 dager og 2 dager før jeg fikk. Siste gangen hadde jeg allerede 3 cm åpning, hadde ikke kjent noen ting. Reiser inn på sykehuset to dager etterpå, trodde egentlig ikke fødselen var helt i gang da, men jeg kom inn med 9 cm åpning. Så har sterkt tro på at det var modningsakupunkturen som hjalp meg;) hadde en kjempe fin fødsel. Frøkna var ute 2,5 t etter ankomst sykehus

Skrevet

Fikk modning fra uke 35, og gikk en gang i uka, så satte hun sånn at fødselen skulle starte. Da måtte jeg gå 4 eller 5 ganger/dager (satte hver dag) før det skjedde noe. Hadde rier i 24 timer, sterke rier i 3.5 time. Endte med vakuum, klipp og revning! Men tror ikke akupunkturen hadde noe med det å gjøre da. Men har tro på at det satte i gang uten at kroppen min var klar for fødsel!!!

Så neste gang; ingen akupunktur! Ikke for å sette igang i allefall, kan godt gå til modning igjen. Fikk sove mye bedre om natta også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...