Gå til innhold

Dere som har barn som deler rom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det, og hva er alderen på barna?

Vi planlegger å få nr. tre om ei stund, og det er da mulig at to av barna må dele rom, en stund i allefall.

Så eldste som er gutt vil da være ca. 7-7,5 år, og mellomste vil da være ca. 4-4,5 år (jente), når det kommer en til.

Vil det bli helt kræsj om ei jente på 5,5-6 år (hun vil evt. være det når de må deles rom), plutselig må dele rom med en liten på 1,5-2 år?

Tenkte eldste som går på skolen bør få ha rom alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte litt...

Skrevet

Har to jenter på 5 1/2 og 4 som deler rom. De har delt siden de var 2 og 6mnd. Det har gått helt fint. De elsker og hater hverandre. har over det siste året blitt litt extra krangling. Vi provde og skille de, ga de hvert sitt rom, men da savnet de hverandre og ville sammen igjen...what gives? Da lop de fram og tilbake til hverandre etter leggetid. Om morningen fant vi de i samme seng osv.

Tror jenter synes synes det er litt stas og dele med de mindre sosknene. Passe på litt! Vi har en liten gutt på 11 mnd. og jentene ville slåsst om, og få dele rom med han!

Skrevet

Godt å høre :) Tenkte kanskje det ville være kjedelig for ei på rundt 6 år å måtte dele rommet sitt. Men, som du sier så kan det vel kanskje være litt stas også. Håper det i allafall, for tror vi er nødt til å gjøre det slik en stund.

Skrevet

Jeg husker at jeg og storebroren min, sloss om hvem som skulle dele rom med lillebroren vår. Vi var 6 og 8 år da han født :)

Skrevet

Våre to eldste har delt rom siden de var 2 1/2 og 5 (de er gutter begge to), og det har gått kjempefint! De hadde ikke trengt å dele rom, men de ønsket de selv. Nå går eldstemann på skolen, og de har forskjellige leggetider, men det har også gått greit, fordi vi forberedte lillebror på at når storebror skulle begynne på skolen, så måtte han få lov å være lenger oppe, så det gikk veldig greit det også.

Jeg vet ikke helt hvordan det går når det er gutt og jente som skal dele rom for det har jeg ingen personlig erfaring med, men jeg vet et vennepar av oss har bror og søster som deler rom (de har gjort det hele tiden), og det har også gått ganske greit. Tror egentlig unger venner seg til det meste! Du kan jo se hva nummer tre blir, om det blir jente eller gutt, og så kan du eventuelt bytte om senere, slik at de to med samme kjønn deler rom da (så slipper du i hvert fall diskusjonen om det skal være blå eller rosa vegger...!).

Gjest månesikke
Skrevet

Vår 5 åring vil allerhelst ha babyen oppi senga si om natta!! - Kan ikke tro det vil være noe problem :-) Og barn har godt av å lære å dele. Er jo strengt tatt et luksusproblem du skisserer :-) Barn MÅ jo ikke ha eget rom :-)

Skrevet

Nå skal vesla vår på ett år dele rom med skolejenta på sju år. Den største gleder seg veldig til det og hun spør stadig om det er lenge til. Vi skal pusse opp barnerommet og gjøre det slik at det passer til en stor og en liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...