mirredutt Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Skal ha bursdagsfeiring her i ettermiddag og tenkte å lage gryterett (toro) med salat, ris og brød. Vi blir 12 -14 voksne og 4 barn. Hvor mange pk gryterett burde jeg lage? Kan jeg blande to forskjellige typer, eks orientalsk og stroganoff? Evt andre tips for å piffe gryteretten opp litt. Takknemlig for alle svar
mirredutt Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 24. mars 2009 Et spm til. Kan jeg lage den nå og varme den opp i ettermiddag?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg ville ikke laget posegryterett til ett selskap, men det er meg. 3 pers pr pakke gryterett bør holde Ikke bland gryteretter du ikke har testet ut før om passer sammen Ikke varm opp gryterett, da mister den all spenst. Du kan steke kjøttet så det er klart, og så bare koke opp før gjestene kommer.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 jeg hadde nok laget 5 poser tror jeg, hatt oppi litt mais, sjampinjong kanskje.... du kan godt varme den etterpå, kanskje du trenger å ha i litt ekstra væske når du varmer den opp.
Pusur_mor Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 jeg ville laget 6 pakker. Bedre med for mye enn for lite, og rester kan varmes opp i morgen, eller fryses ned til senere bruk. Jeg ville ikke blandet to typer, det tror jeg ikke blir noe særlig. Da er det bedre å lage det i to gryter. Du kan godt lage det nå, og varme det opp i ettermiddag. Mulig du da må spe i litt væske, men det ser du fort.
mirredutt Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2009 Hadde det vært et finere selskap hadde nok ikke jeg heller laget posegryterett, men gjstene kommer hit rett etter jobb så det er bare så de skal få noe varmt i magen. Toro-gryteretter er jo greie på smak også så kjapt å lage Takk for svar! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå