Gå til innhold

når kan man få barnetilsyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kun inntekt på 2000 kr å det er barnetrygden.

har liksom ganske mye mere utgifter enn 2000 kr.

trodde jeg fikk dagpenger,men det fikk jeg da altså ikke,man blir jo straffet for å bli gravid å få barn i dette landet :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtte til barnetilsyn er vel bare til alenemor/far. altså en som alene har hovedomsorg for barnet. Og er i jobb så man har utgifter til barnepass

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Hvis familien bare har inntekter på 2000 i måneden kvalifiserer du/dere til støtte fra sosialkontoret. Ingen klarer å leve på så lav inntekt her i landet.

Skrevet

Jeg forstaar ikke helt hva du sikter til.

Er du alenemor med smaa barn har du krav paa stoette ut over barnetrygden.

Har du en mann/samboer saa har han ansvar for aa foersoerge barnet ogsaa.

Har du krav paa dagpenger har du normalt sett ogsaa krav paa foedselspenger (godt gjort aa ha krav paa dagpenger men ikke foreldrepenger), hvis ikke er det ikke annet aa gjoere enn aa lete etter barnpass og jobb naar engangstoenaden er brukt opp :( Men da kan selvfolgelig faren ta ut permisjon i stedet for deg naar du begynner i jobb, gitt at det er noe han er interessert i og du synes det er greit.

Skrevet

huff litt dårli forklart.er ferdig med permisjon å er arbeidsledig uten dagpenger.

men har samboer.men vi har huslån+2 barn.

er det meningen han skal forsørge alle?

leter jo såklart etter jobb,å har meldt meg som vikar...

men er ikke enkleste tiden å få jobb på:(

Skrevet

Husk at mannen din har krav på skatteklasse 2 når han forsørger dere og du ikke han inntekt

Skrevet

Om du ikke oppfyller kravene for dagpenger får du ikke det.

Om han tjener nok til å dekke alle nødvendige utgiftene deres skal han det. Kan han ikke det kan dere få hjelp på sosialen.

Det er kun aleneforsørgere som får støtte til barnetilsyn. Om dere ikke har bhg kan dere søke om kontantstøtte for unger under 3 år. Men har dere ikke barnepass blir det vanskelig for deg å få deg jobb.

Skrevet

hun er 8 og halv mnd hun minste,gutten er 3 år å har 60 % plass.

har barnepass fra høsten av,men må jo nesten ha penger fram til da :S

Skrevet

Men da er det deres valg at du går hjemme uten lønn.

Skrevet

hva mener du med at det er deres valg? jeg vil jo ha jobb...

Skrevet

Mente bare at om dere ikke har barnepass er det vanskelig å ha en jobb.

Skrevet

Er du helt sikker pa at du ikke har krav pa dagpenger da? Om du hadde krav pa foreldrepenger mens du var i permisjon teller vel det normalt sett som grunnlag for dagpenger? Se her for eksempel:

http://www.nav.no/893.cms

Er det fordi yngste ikke har barnehageplass kanskje?

Skrevet

arbeidsinntekt står d,å jeg fikk kun fra nav,jeg ble sykmeldt i starten av sv.skapet å så fikk jeg foreldrepenger når jeg gikk ut i permisjon. så jeg å trodde att det var nok til å få foreldrepenger.

men man måtte ha jobbet for det.

å jeg har da nesten ikke jobbet de siste årene,bare gått sykmeldt pga svangerskap eller fått foreldrepenger...

så da har jeg vist ingen rettigheter...

blir straffet for å få barn :( hehe

Skrevet

Men....er ikke foreldrepenger å regne som inntekt? Den står da like selvfølgelig ført opp på selvangivelse som all annen arbeidsinntekt.

Skrevet

I den kommunen jeg bor i kan man få redusert barnehagebetaling dersom husstanden tjener under 300 000 i året. Trenger ikke være alenemor\far for å få det. Men vet ikke om det gjelder i alle kommuner.

Skrevet

jo inntekt men ikke arbeidsinntekt :s forstå det den som vil :s

Skrevet

fy fader det står jo att dagpenger,sykepenger og foreldrepenger teller som ytelser. dæven ass,e sikker på at NAV har lurt mæ æ no ja,ska pokker mæ ring imorgen!!

Skrevet

http://www.nav.no/1073750149.cms

der er kanskje håpet mitt.jeg ble sykmeldt pga bekkenløsning.

kanskje jeg kan gjennoppta dagpengene da

krysser fingrene for det,skal sjekke imorgen

Skrevet

Ja sjekk du. Kjipt om noen bare har sagt feil fordi de er ferske i jobben eller noe.

Skrevet

fikk inntrykk av at ingen kunne noe når jeg var der :S kjipe greier altså!!

spent imorgen!!

skal komme med tilbakemld :)

Skrevet

da har jeg vært hos nav idag,har søkt om gjenopptak av dagpenger,virker som det ordner seg men slapper ikke av før jeg har det svart på hvitt.

hun på NAV hadde aldri vært borti den regelen hun da...

http://www.nav.no/1073750149.cms

så de er jo ikke så veldig kompentente der da akkurat,er ikke første gangen de ikke vet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...