Gå til innhold

Gravidsymptomer rundt uke 10.


elskling

Anbefalte innlegg

I morgen er jeg 10 uker på vei. Den siste uka synes jeg noen av gravid symptomene er forvunnet. Har fortsatt ømme pupper, småkvalm til og fra. Men den uggne/ danskebåten følelsen og trøttheten jeg har hatt fra jeg tok gravidtesten,er helt borte. Hvordan er formen deres som er eller har vært rundt uke 10?

Sov meg gjennom de 3 første mnd med mine to andre barn så jeg er litt bekymret.

Skal til ul om 1 1/2 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det litt som du...Måtte flire da du sa danskebåten følelsen ;P Jeg har også vært uggen hele døgnet lenge nå. Men nå trooor jeg at det har forsvunnet litt. Jeg har tider hvor jeg ikke tenker på at jeg er kvalm nemlig... Og det må jo bety at det har bedret seg. Jeg er 10 fullgåtte uker i morgen...

Trøtt har jeg ikke vært på noen uker nå,muligens fordi jeg faktisk får nok hvile . Er sykemeldt 60% pga habituell abort tidligere.

 

De sier jo at 2. tri,- altså oss om to uker,- er beste tiden å være gravid på. De ubehagelige uggene er borte men vi er ikke blitt tunge og fulle i bekkenløsning og tull og tøys... Så om våre 2.tri-symptomer begynner litt tidlig så vil jeg bare si det er positivt :) Ikke bekymre deg,dette går bra :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å uke 10. For to dager siden hadde jeg min første kvalmefrie dag på 3 uker, og er fortsatt nesten kvalmefri. Har fått mer overskudd og føler meg mindre gravid på en måte. Fortsatt ømme pupper og behov for litt ekstra søvn. Heldige vi er! Dette går nok bra jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hmm dette var litt godt og lese. Jeg er 10 uker i morgen, og de to siste dagene synes jeg noen av symptomene har blitt svakere. Særlig ømheten i brystene, og det liker jeg ikke. Men kvalmen er der og luktesansen er altfor god... Og trøtt er jeg også. Har to SA bak meg så det ligger jo i bakhodet hele tiden. Skal til UL i dag, gruer meg. Var i uke 7 og da så alt veldig bra ut. Prøver å huske på det, men klarer ikke overbevise meg selv..

Men, poenget mitt med dette var at det er godt å lese at det er flere i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også vært helt forferdelig kvalm, men det er så godt som over nå :) og det er vel stort sett det eneste symptomet jeg har hatt! sist var jeg veldig trøtt. tror kanskje jeg er flinkere å legge med tidlig for å slippe å være så usannsynlig sliten når jeg skal være med lillknerten på 2,5 år!

 

skal på ul i neste uke. er vel i uke 9+5 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var godt å høre at det er flere i samme situasjon,da:) Kjenner jeg blir litt lettere til sinns her.....:) Er så lett å sulle seg inn i egne bekymringer og negative tanker. Uff.

Håper det går bra med oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da er det heldigvis ikke bare meg. Har følt meg veldig frisk og opplagt siste uken, og har lurt litt i det stille om noe kunne være galt. Skal på tidlig UL 1 april. Litt usikker på termin, så dette blir veldig spennende. Litt skummelt også, tenk om de finner noe galt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+spire

Hele uke 10 var problemfritt for meg også, jeg var opplagt, nesten ikke kvalm, og murringene kjente jeg så å si ikke. Med en gang jeg var over i uke 11 slo det til igjen, og nå spyr jeg faktisk hver dag. Murringene er tilbake, og jeg svimer for det meste rundt i min egen verden. Det eneste som holder meg gående er tanken på at det er babyen som gjør det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9+5 i dag og har merket den siste tiden at småplagene har blitt lettere, er fortsatt trøtt og litt boblete i magen, men puppene slapper litt mer av og magemurringa er så og si ikke eksisterende:)

Nå er jeg vanvittig heldig som ikke har vært kvalm en eneste dag, TAKK MAMMA for gode gener derfra:D

Gleder meg te 2.trimester og håper trøttheta også gir seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært lite inne på forumet de siste ukene, rett og slett fordi det er for mye deling av bekymringer her. Jeg har ikke helt tro på at disse bekymringene nødvendigvis blir mindre av at man deler dem.. Uansett, dette var en hyggelig tråd! :)

 

Jeg er 9+6 i dag, også mine symptomer har avtatt. I uke 6-8 var jeg forferdelig kvalm (kasta opp innimellom), hadde ingen matlyst, var kjempetrøtt og hadde sterke mensmurringer. Nå er jeg ofte sulten, lite kvalm (bortsett fra om jeg blir for sulten eller for mett), mye mer opplagt og i det hele tatt i mye bedre form. Jeg kjenner av og til mensmurringer og blir glad over disse..

 

Vi er heldige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

jeg skrev litt over her før idag. Nå har jeg vært på UL og alt var fint!! Selv om symptomene er borte. Den lille er 35 mm og sprellet ivei :) veldig glad nå. Lykke til dere andre og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner på uke 10 på lørdag, så er ikke helt der ennå, men er så ufattelig svimmel... skikkelig sjøgange på meg... hehe, svimer meg over gulvet, fra liggende til stående stilling er helt pyton, da må jeg sette meg rimelig fort igjen da da surrer alt som heter takplater og beina vil nesten ikke bære meg... knesvak som bare det :)

ømme pupper som kommer og går, noen dager er det så utrolig vondt å ta av bh-n, jeg har lyst å roooooope.... andre dager tenker jeg ikke på det..

vaffelstekeosen er gruuuuusom.... også vaffel som er så godt!! middag smaker ikke noe særlig, eller mat generelt, uvel/kvalm nesten hele tiden... så litt uggen kan man vel si... og føler meg super-tjukk allerede... måtte kjøpe meg ei ny bukse da jeg fikk vondt i magen etter 30 min med de gamle på, bortsett fra joggebukser da... men det er jo ikke så lekkert da... hehehe...

gleder meg til formen blir bedre, for dette er rett og slett rævva... var ikke slik med førstemann, var svimmel da, men ikke slik som nå og hvertfall ikke kvalm sist heller... gleder meg til uke 12 kommer.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akon 09baby: så Ååå, at alt stod til med lille frøet på ul :)

Gleder meg til jeg skal neste fredag...........

 

Trinepia venter nr 2: du er ikke ikke alene, ser ut som en sprengt pølse i de gamle olabuksene mine, så i dag går jeg til innkjøp av nye bukser. Og en ny bh kanskje, ikke lekkert med 4 pupper he,he........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg fikk hasteUL rundt uke 10 fordi hun plutselig følte seg så frisk... Hun hadde kastet opp konstant fram til da. Er det ikke det ene så er det det andre. Alt var heldigvis bra! :) Så tror ikke du skal bekymre deg. Selv er jeg uke 10 nå og fremdeles slapp og kvalm.. Besvimte i går på jobben. Men kanskje kvalmen har begynt å gi seg litt? Og så har jeg begynt med jern, så kanskje det kommer til å hjelpe etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...