Baremeg Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Er nå i uke 35. Har den siste tiden hatt noen høye blodtrykksmålinger innimellom. Hadde det idag også. Trykket lå på 160/95- alt annet var fint. kan jo si at jeg er en av de som blir ganske nervøs og stresset når jeg skal måle, selv om jeg følte meg ganskle rolig idag. Målte forrige uke og ble overrasket da det lå på 135/85. Legen min sier at det bare er meg da han har skjønt at jeg blir så stresset når jeg skal måle. Har til og med prøvd en 24 timers måling på meg men det fungerte ikke da jeg gruet meg hver gang jeg skulle måle. Jeg fikk time neste tirsdag, men legen sa at jeg kunne komme å måle når jeg ville i løpet av uka. Tenkte jeg skulle prøve å vente til torsdag. Dette er mitt andre barn. Med første ble fødselen satt igang da også p.g.a. blodtrykk. Hadde håpet at jeg skulle slippe det denne gangen, men ser dårlig ut. Har jeg grunn til å være bekymret med dagens måling når alt annet er i orden??? Noen med trøsteord:)
Underveis --> Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Det er jo ikke skyhøyt, og iom at du gruer deg til målingene, så tror jeg nå at dette er helt fint jeg! Hvis alt annet er bra, så er det sansynligvis bra også :-) Jeg har lest her inne om flere som sliter med å få målt blodtryket fordi de tenker så fælt på det. Dersom legen din er bevisst på dette, noe som det virker som han er, så tror jeg han vil følge ekstra godt med på de andre tegnene på f.eks. svangeskapsforgiftning. Detta går sikkert bra!
Baremeg Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2009 Takk:) Hjelper med trøsteord:) Jeg får vente til torsdag og så dra å måle for sikkerhets skyld.
eggstokk Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Hei, alt går helt sikkert bra, men jeg vil bare si at du kan være litt obs på svangerskapsforgiftning. Har selv hatt det, og hos meg var det eggehvitene i urinen som var det mest fremtredene selv om BT også var høyt. Ei venninne som jeg møtte der på sykehuset hadde fine eggehviteverdier men skyhøyt BT. Hun hadde også svangerskapsforgiftning. Bare som en ting å være litt obs på....... Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå