lille_MajaMin Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 fikk positiv test i dag morges, og lurer på når jeg kontakter lege? Er det for tidlig å gjøre det nå? Sist jeg var gravid fant vi ut av det veldig seint.. så er litt grønn her nå Håper noen kommer med råd..
mamo82 *2 jenter* Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Jeg ringte til JM for å avtale time når jeg var i uke 9, men det var pga jobbrelaterte forhold som jeg måtte ha svar på. Hun skrev rekvisisjon på blodprøver som jeg stakk innom på legekontoret for å ta etter timen min, slik at de hadde svarene til neste gang jeg skulle på kontroll. Fikk neste time hos lege i uke 12. Bare ring lege eller JM og spør når de vil ha deg inn til kontroll. Jeg fikk beskjed om at dagens tester var så gode at jeg trengte ikke å få time hos legen bare for å få bekreftet graviditeten.
lille_MajaMin Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2009 Ok, tusen takk for svar;) Men da venter jeg litt tul, syns det var litt tidlig og dra dit alt! Men som du sa kan jeg jo ringe og la de bestemme;) Hehe Dette blir så spennende, synd det er så lang vente tid;)
Dane Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 De sier at første legekontroll skal være mellom uke 9-12. Men mange går jo før da for di man syns det er kjempe spennende. Kan kanskje være greit for de som er "grønne", så kan legen fortelle om den vanlige gangen i et svangeskap... Lykke til! :-)
erteposen + 4 Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Uke 12 bruker jeg å gå, og da bestiller han ul time. Så lenge en ikke har problem t.d. smerter, blødninger, trenger sykemelding. så er det ikke noe de gjør fra eller til.
lille_MajaMin Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2009 Tusen takk for råd.. Men siden jeg er kun 4-5 uker på vei så drøyer jeg litt til tror jeg.. Er jo ikke grunn til hastverk da;)
L & lille L Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 jeg ringte legen noen dager etter posetiv test (uke7).. fikk time 2 dager etter og har kontroller ca vær 3-4 uke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå