Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Nå er jeg å samboeren min i slutten av 20-årene,men allikevel har jeg en mor som er en hauk over økonomien vår! Jeg fikk en baksmell på 18000 kr,og samboeren min fikk igjen 24000.Alle fradragene står på han. Men hun ble nærmest irritert for at han fikk igjen og ikke jeg,prøvde og forklare henne at vi deler all økonomien i dette huset,og at vi allikevel fikk et lite overskudd. Hun er ekstrem til tider,følger med alle reklamene som dumper i posten,og ringer el sender meldinger når det er tilbud på druer f.eks.Jeg blir gal! Også sitter hun og forteller på allsens klubber hvordan vi sliter med økonomien vår(noe vi ikke gjør),så alle lurer jo på hvordan vi har råd til to biler og et høvelig nytt hus. I forrige uke kjøpte jeg to kommoder til 5000 kr,da snøfta hun bare nesa i sky for at jeg hadde brukt penger på noe sånt.Er jo nyttesløst si noe til henne ang pengene våre og vår økonomi. Har dere foreldre som legger seg borti økonomien deres?har lyst å rope ut til henne at de skal drite i å legge seg borti økonomien vår,det irriterer meg såpass masse at vi er sluttet å dra på besøk dit.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Da synes jeg du skal fortelle henne grunnen til at dere har sluttet å dra på besøk dit, og at hvis hun ikke snart skjerper seg blir det null kontakt. Dere er snart 30 år og voksne, det må hun bare innse. Hun har tydeligvis et enormt kontrollbehov, høres slitsomt ut, både for henne og deg...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Hvorfor forteller du henne disse tingene om økonomien deres hvis du ikke vil at hun skal blande seg? Slutt å gi henne detaljer og fortell henne heller bare om hvor deilig det er å ha go råd og hvor heldige dere er som både kan kjøpe stort sett det dere har lyst til og ha sikkerhet for fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå