m a r r i s Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Noen her inne som har erfaring med å gi velling? Jeg har litt lite melk på kveldene og jenten min på 6,5 mnd vil ikke ha mme. Det resulterer i mye nattamming, noe jeg er temmelig lei av. Hvor får man kjøpt velling? Gir man det fra vanlig flaske?
Makko med to små gutter Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg gir velling de dagene av og til... Lager velling av utpumpet melk og maisgrøt (4mnd grøt som skal blandes med mm eller mme). Gir det med 3'r smokk på vanlig flaske.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Heya, æ gir tjukk velling fra flaske til kvelds,nattmåltide og nån gang til frokost også ;-) Bruke 180 ml mme og ca 4 ss me grøtpulver, enten mais, ris eller havre. Bynnte rolig me et par ts, men han tålte d råbra :-) Guttungen e mett og fornøyd, å merke at han har d bedre på dagen også ;-) Bare å prøve ;-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 me 3`er smokk kan man ikke ha så tjukk velling, evnt kan du bruke en kniv å lage litt større hull etterhvert :-) Eller gjøre som æ gjør å bruke vellingflaskesmukk 3x
_Line81__ Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 når man lager velling...er det da greit å bruke Hipp risgrøt i mme? den skal jo i utg.punktet blandes i melk, men for å få velling må den vel blandes i mme? er det egentlig noen grøter som skal blandes i melk når de skal lages som grøt og ikke velling?
_Line81__ Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 risgrøten skal i utg.punktet blandes i VANN mente jeg litt rotete dette..
MammaKos Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Avent serien har egne smukker for velling (thicker fluids) med et avlangt hull.. Disse bruker vi.. OBS OBS hvis du lager velligen for tynn og babyen får i seg flasken på 1-2-3 pga det store hullet kan dette resultere i MYE spying.. (av erfaring) Vi bruker Nestlé grøt, enten med mais, ris eller havre/hvete/ris fra 4 mnd.. Er egentlig mest fornøyd med maidgrøten. Risen blir litt "limete", og havregrøten har ikke falt så godt i smak her i hus.. Du tar bare mme og varmer til passe temp, heller oppi litt grøtpulver og rister.. Så Nestlé hadde kommet med noen nye pakker nå hvor man kan blande med vann og ikke melk.. Alle 6 mnd grøtene blandes med vann og det blir jo mye enklere + at de har masse forskjellige smaker på grøtene.. Hvis du skal introdusere gluten bør du gjøre dette mens du fortsatt ammer.. Det er IKKE gluten i mais og ris
MammaKos Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Nei, når den blandes med vann er det mme-pulver i grøten, så det blir det samme som å først lage mme med pulver og vann, så slå i grøtpulveret.. Velling er jo det samme som grøt, bare i en tynn utgave, så man følger "oppskriften" på pakken, bare bruker mindre pulver, evt. mer vann/melk
Makko med to små gutter Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 For vår del går det lettere med velling enn med grøt. Spesielt nå når han er sjuk er han og spiser dårlig er velling veldig greit. Det er vanskelig å spise grøt når han er trøtt, og han blir fokusert på ALT rundt seg.... Men i armkroken med en god og varm flaske, der er alt bra! Vi bruker forresten noen 3'r smokker fra MAM, disse smokkene er veldig elastiske, og vi kan ha ganske tykk velling i de (har testet, kan putte "skaftet" på en ts gjennom det bittelille hullet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå