Nummer1 Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Ikkje nok med at eg har dunkande tannverk for tida - eg er framleis kvalm også...kastar opp og styrer på! Eg byrjer bli litt motlaus! Spesielt når eg ser andre gravide som berre kosar sg. Eg kosar meg ikkje! Vel, eg skal til tannlegen no med den vonde tanna, så eg kryssar fingrane for at eg ikkje kastar opp på vedkommande! ;-) (skikkeleg syteinnlegg, eg veit! Sorry!!!) :-)
Nummer1 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 24. mars 2009 PS! Eg er 20+2, så det er difor eg er litt motlaus. Kvalmen burde jo gitt seg for lenge sidan!??
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Du er nok dessverre ikke alene. Jeg er 23+5 og fortsatt kvalm, spyr heldigvis ikke så ofte lenger. Men kvalmen er konstant døgnet rundt. Sånn kommer nok jeg til å være fram til ungen er ute denne gangen også. SUKK! Jeg har ekstrem svangerskapskvalme og oppkast. Har hatt det med de andre to også, så jeg visste veldig godt hva jeg gikk til denne gangen. Jeg kommer meg igjennom det på et vis, men slitsomt er det. Og ikke minst føles det veldig urettferdig når man begynner å sammenligne seg med andre gravide som virker som de "seiler gjennom svangerskapet" så lett som bare det uten snev av kvalme. Jeg har en søster som til og med påstår at hun føler seg i bedre form de 2 gangene hun har vært gravid, enn når hun ikke er det. Tror ærlig talt hun mener det seriøst også. Hun har nemlig ikke hatt noe snev av kvalme eller uggenhet. Kjenner hormontrollet i meg setter i gang for fult når jeg hører sånt. MEN en ting har jeg lært oppi dette, ta en dag av gangen, prøve å ikke sammenligne meg med alle andre, prøve så godt jeg kan å kose meg med magen, og ikke la kvalmen ta helt overhånd. Gjøre hva jeg kan for å slappe av, for da roer det seg i alle fall litt. Og så vet jeg jo at det går over bare babyen kommer ut..... mager trøst mens det står på, jeg vet.... men det hjelper på humøret i alle fall. Nå er det jo ikke sikkert du fortsetter med kvalmen til siste slutt, selvom jeg nok gjør det.... så ikke mist motet.
~ spiren ~ Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Du er nok ikkje alene nei :/ Er selv i uke 19+4 og er så og si konstant kvalm. Går rundt med dårlig samvittighet hele tiden og, ovenfor samboeren min.. vanskelig å holde humøret oppe når man er dårlig hele tiden, og da går det av og til utover han... :/ Håper at det går over snart! skal krysse fingrene for dere og!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå