Gå til innhold

soppinfeksjon og bruk av cannesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

for første gang har jeg fått soppinfeksjon i underlivet. Jeg er 11 uker på vei, og siden 25% av alle gravide får dette og symptomene er klare er jeg nokså sikker på at det er sopp. Leste en del på nettet og fikk da inntrykk av at det bare var å bruke cannesten, ble så usikker på om jeg burde vært hos legen først. Skal på den første kontrollen på fredag, men ubehagelig å gå med dette ubehandlet til da. Har brukt cannesten to dager, med hell, men ble nå usikker.

Å ringe legen kan jeg nok bare drømme om, uendelig lang kø på legekontoret. Hva har dere andre fått beskjed om i forhold til bruk av cannesten, eventuell bruk av andre naturmidler, eks, holde seg unna sukker, melk og gjær og bruk av yougurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde en soppinfeksjon da jeg var rundt 14 uker på vei, var hos legen ifbm noe annet, og fikk beskjed om at jeg kunne trygt bruke canesten. Så bare slapp av. :)

Skrevet

Det går helt bra å ta kuren:) Forferdelig å gå flere dager enn en trenger.

Skrevet

Du kan smøre deg med kremen fra Canesten ja, men ikke bruke den stikkpillen til vagina - som er en slik superkur. Kan smøre kremen såvidt på innsiden av åpningen i stedet og rundt leppene. Men ser jo det hjelper, bare husk å ikke slutt med den for tidlig, selvom symptomene forsvinner.

Jeg er plaget med sopp til vanlig, men nå er jeg i uke 25 og fikk det nettopp, sjelden jeg går så lenge uten. Og jeg må alltid bruke slik pillekur for at det fungerer, men nå hjalp kremen med en gang kjenner jeg. Så jeg har da "lettere" versjon av soppen enn ellers på tross av graviditet...

Skrevet

Joda Canesten kan helt fint brukes når en er gravid, det gjelder også den stikkpillen.

Det du ikke skal bruke under graviditeten er den pinnen til å føre inn pillen med. det fordi du har mindre kontroll med hvor langt du stikker den.

Det er vioktig å bli kvitt soppen av flere grunner så bruk stikkpillen også, før den bare inn med fingeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...