Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 jeg har tatt en abort og angrer så veldig .hva har jeg gjort..ja jeg vet ..drept et lite menneske.det er sykt.hvordan kunne jeg. jeg skulle ønske jeg kunne gått tilbake i tid og jeg hadde aldri gjort det.jeg gråter og gråter.hater meg selv .dette er noe jeg kommer til og bære med meg til dagen jeg dør.og det er så vondt. lille spire omforladelse..tenker på deg.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Det du opplever, er ikke unormalt på noen måte. Snakk med legen din, og be om hjelp. Du kan også kontakte Amathea, eller ringe til en av krisetelefonene som finnes.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Du må nok bare leve med den følelsen, ditt valg og du må ta konsekvensene. Det er for seint å angre nå! Sikkert ikke det du trengte å høre nå, men livet er grusomt av og til og man blir som regel sterkere av det!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 For det første så har du ikke drept et menneske! Du har valgt å abortere bort et embryo som kunne ha blitt et fult voksent menneske. Et embryo kjenner ingen smerte og ante ikke selv hva det var. Jeg vet ikke hvorfor du tok det valget du tok, men noe må det jo ha vært som gjorde at du vurderte og til slutt tok abort. Hvis det er slik at du har blitt presset til det så er det jo veldig forståelig at du har det dårlig nå. Men selv om var det fullt og helt ditt valg så er det vanlig å angre i ettertid. Man sitter igjen med en skyldfølelse og en del får psykiske plager. Det er derfor svært viktig at du snakker med en profesjonell om det du føler nå. Det er dessverre ingen vei tilbake, men du kan lære å leve med det som har skjedd. Det kan hende at nå som det er kveld og visse tanker og følelser kommer tilbake at det føles ekstra vanskelig akkurat nå og godta det som har skjedd, men at dette forsvinner med tiden. Men det kan hende at dette blir noe du kommer til å ha vanskelig med å takle også i åra framover. I terapi kan du forsøke å bearbeide dette. Jeg håper virkelig at du får arbeidet med dette og får det bedre. Vi vet aldri nøyaktig hvilke konsekvenser våre valg kommer til å få i framtiden, og en abort er nok noe av det som er vanskeligst å takle når man først angrer. Du må vite at du ikke er aleine og at du ikke har gjort noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå