Gå til innhold

storesøster er litt sjalu.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei gojente som har fått seg en lillebror. Hun er 8 år og han er 6mnd.Da hun fikk vite at jeg var gravid begynte hun og gråte og ble veldig lei seg.Hun var redd for at vi ikke skulle bry oss om henne mer.Tiden gikk og magen min ble større, hun begynte og glede seg, håpet på ei lillesøster, men det viste seg at her var det en liten pjokk. Han kom da til verden min lille gutt, så vakker og pen. Storesøster sa at det gjorde ingenting om det ikke ble ei jente hun synes han er verdens søteste. Hun er så flink og god mot han, men noen ganger blir hun litt lei..og grått litt i ny og ne.sånn som her om dagen da jeg hørte henne si til lillebror: Alt handler ikke bare om deg! den var god synes jeg for det gjør det selvfølgelig ikke. elsker dere over alt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig sjalu på lillesøstra mi når jeg var yngre, men vi har bare 2år mellom oss.

I dag er vi bestevenner :)

Det viktigeste er at storesøster får lov til å være med å hjelpe hvis hun vil det, og at du og datteren din har alenetid sammen av og til, kan jo ta henne med ut på noe hun har lyst, evnt planlegge at dere har en hviss tid i uka der det bare er deg og hun, slik at hun har noe å se fram til og føler at hun blir prioritert.

Snart blir lillebror litt mer selvstendig også, så det vil nok gå bedre og bedre for hver mnd som går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...