Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 I dag kjøpte jeg et headset i en butikk. Rett etterpå så jeg at jeg hadde kjøpt feil type. Jeg gikk inn i butikken igjen for å bytte, men de hadde ikke den typen jeg skulle ha. Jeg spurte om pengene tilbake (hadde kvitering pluss at jeg hadde kjøpt de _to_ minutter tidligere). Selgeren sa at det ikke gikk. Jeg trodde det sto ett eller annet om dette i en eller annen lov, men han mente det ikke gjaldt ved kjøp over disk. Stemmer det?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Trodde man hadde et visst antall dager med angrerett jeg, men er usikker. Kunne du ikke få en tilgodelapp heller?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Jeg kunne bytte mot hva jeg ville i butikken, og kunne sikkert fått tilgodelapp hvis jeg ville det, men de hadde ikke det headsettet jeg ville ha, bare et som lignet. Syns det var rart at jeg ikke kunne få igjen pengene. Men men..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Stemmer at du ikke har rett til å bytte eller få pengene igjen for en feilfri vare. Det at butikker faktisk gjør det, er av velvilje. Loven du tenker på er nok Angrefristloven og den gjelder ikke salg over disk. Kun ved salg fra f eks internett el katalog el midlertidig salgssted som f eks på en messe. Kjøpsloven er en annen lov, men den sier ikke noe om retur av feilfrie varer........
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Æsj;( Ja ja. Gjort er gjort, og kjøpt er tydligvis kjøpt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå