TurboPrinsessen:-) Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 bør/skal det gå før man kan forvente at det skjer noe? Altså, hvor lang tid bør vi gi henne til å komme inn i saker og ting..
TurboPrinsessen:-) Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2009 Ja det var vel gjerne litt dårlig formulert. Hvordan skal jeg formulere det på en annen måte da.. Hvor lenge kan de "unnskylde" seg med at de er ny og holder seg på sidelinjen... Vi savner mye den forrige ped.lederen "tok med seg". Skjønner jo selvfølgelig at alle er forskjellig og gjør ting på sin måte, men f.eks informasjon til oss foreldre er så og si fraværende. Vi var uten ped.leder en stund, og håpet det ville bli en ordning på det når hun nye kom, men det har ikke skjedd noe enda. Hun har nå jobben på avdelingen i 2mnd. Kan vi forvente at hun nå kjenner barnhagen og ungene såpass at hun bør ta tak i det flere spør etter? hm.. var det bedre forklart? Er så dårlig på forklaringer.....
miapia Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Informasjon bør dere kunne forvente etter noen dager... Får dere virkelig ingen info?
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Etter 2mnd synes jeg ikke at det er en god grunn å si at hun er ny lenger! Det er jo ped.lederen som skal ta styringen - både over barn og andre ansatte ifh både det ene og det andre. Det er jo også ped.leder som har ansvar for mye av det som skjer i en bhg. Da er det ikke ok at hun stiller seg på sidelinjen så lenge. Ikke om det ikke gjelder noe ekstraordinært -en spes sak som er litt vanskelig å endre på feks. Det er forresten ikke alle ped.ledere som er like flinke "papirmessig" ifh foreldrene. Mens noen sender lapper hjem eller henger opp plakater - gir andre en muntlig beskjed i by og ne....
TurboPrinsessen:-) Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2009 nei, det hender vi får en setning i ny og ne når vi henter barna, om hva de har gjort, men det er ikke ofte. Vi, hvertfall jeg, må ofte nesten dra det ut av de.. vi får månedsplan, men den blir ikke fulgt noe særlig. Har vært mye sykdom nå, så det forklarer jo litt da, men i forrige uke var det nye folk hver dag. Visste ikke hvem som ville være der når vi leverte eller hentet. Tidligere fikk vi beskjed om at "i dag er hun syk, så hun er vikar" De hengte også opp lapp på døren hva de hadde gjort den dagen. Synes det var helt supert, for da kunne vi bare lese på den, så fikk vi den infoen vi ville ha, uten å "forstyrre" assistentene.. Forrige gang vi skulle ha foreldre samtale, takket jeg nei, for da var de så flink å informere fortløpende. Fremskritt snuppa hadde, forholdet til de andre ungene osv. Følte ikke behov for ytterligere info om snuppas hverdag i barnehagen.. Vi var kanskje veldig heldig med ped.lederen da, men en mellomting fra da og nå hadde vært fint. Jeg har tatt opp en ting flere ganger, men jeg ser gang på gang at de ikke har fått det med seg, og det er så frustrende - og det går utover snuppa selvfølgelig. ( de tar på henne altfor mye klær, så hun er ofte våt av svette når jeg henter henne )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå