Thessa og Bebbis Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har et belegg i hodebunnen. Ser ut som flass, men jeg er 100% sikker på at det ikke er dette eller tørr hodebunn. Det klør ikke, og den rådyre Redken shampooen MOT tørr hodebunn og flass gjør meg egentlig bare værre. (brukt opp hele flasken, så er ikke nybegynner heller) Får fett hår 2 dager etter jeg har vasket det. Har ikke fet hud eller noe. Men er dette mest sannsynlig talg som ligger i hodebunnen? Eller hva kan det være? Det klør ikke, eller noe sånt. Jeg er bare drittlei av å ha masse hvitt ekkelt oppi der. Please hjelp meg!
Thessa og Bebbis Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. mars 2009 PS. dette er ikke noe jeg bare har slitt med i graviditeten. Det begynte lenge før det. Det hele startet med at jeg plutselig fikk fett hår så fort. Så kom belegget.
Tidemann Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 håper du får svar,har akkurat det samme problemet!!!!
hvalenmedoscarpåmagen Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Har hatt ett par tilfeller i salongen der kundene har hatt psoriasis i hodebunnen.(Det hadde det ingen andre plasser på kroppen.) Prøvde å hjelpe dei med dei produktene vi hadde i salongen, men det var ikkje nok. Kom bare igjen. Disse produktene tok bare vanlig flass og tørr hodebunn. Kan jo og vera eksem... Sensitiv hodebunn.(kanskje du reagerer på shampoen og balsamen) Hodebunn og hår forandrer seg med årstidene. Har sjøl erfaring med Redken. Syns ikkje den er god. Kan godt vera du reagerte på shampoen. Det fins mange andre merker som kanskje kan hjelpe. Trur apoteket har noko og. Eg trur nesten eg hadde gått til lege først. Kjedelig å "kaste" vekk penger på produkt som kanskje ikkje er "sterke" nok ! Masse lykke til. Håper du virkelig får hjelp for det er ikkje kjekt å gå med!! P.S. unngå balsam i hodebunn. Kan forverre fett hår !!
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Har masser av gode erfaringer fra kunder som har brukt NISIM! Selges også på www.lookfantastic.com- der du også får det litt lavere pris enn i frisørsalongene! Høres ut som psoriasis! Men vanskelig å si noe sikkert. Dra til lege å få det bekreftet iallefall.. Lykke til
Magla Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Høyrdest ut som min hodebunn. Eg syns KMS sin sjampo for sensibel hodebunn var til god hjelp, den er på ei blå flaske. Elles er kanskje BIO+ ein gammal (god?) slager?
Thessa og Bebbis Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2009 Takk for masse svar. Jeg tror nok ikke det er psoreasis selv, heller ikke eksem. Har ei venninne med eksem i hodebunnen og dette verken ser eller oppfører seg på samme måte. Min filleonkel har psoreasis i hodebunnen og det er jo mer sår og han har smerter og det klør vist noe helt for jævlig. Hva med talg? Finnes det noe for det? Jeg har en magefølelse på at det er dette jeg har.
Staark Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Jeg brukte en periode en shampoo fra Kerastase som het Dermo Calm, den gjorde hodebunnen min bedre. (Hvis jeg tar en negl og klør i hodebunnen min, så løsner det noe hvitt. Dette forsvant da jeg brukte den shampooen).
putteknøttte<3 Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 kan høres ut som talg.men er jo veldig forskjellig fra person koss ting ser ut/oppleves.og ikkje minst kor strekt du reagerer på ulike shampoer med innhold/parfyme. ville først fått avkrefta fra legen at ikje var noke medisinks(eksem eler psoriais) so slepp du bruke mykje penger å ein ny shampo som kansje ikkje fungerer.,dukan jo bare spørre neste gang du er på kontroll... og gå inom frisørern din,evt ein ana salong som ser proff ut,og spør dei ka dei tenke det kan vere,og om di kan anbefale deg eit produkt..om redken sin ikkje funket kan du jo gå til ein salong om jobber med keratase eller ein sp salong,da det er produkter som er goe mot hodebunn...du trenge jo ikje bestille deg tim,bare si ka problemter,og om di kan hjelpe deg,anbefale noe... de er jo det som er jobben vårres.håper du treff på noken som kan hjelpe deg.! ha ein fin dag:)
miaglederseg:) Skrevet 24. mars 2009 #10 Skrevet 24. mars 2009 Hei, hei. Jeg er frisør men vanskelig å si hva dette belegget kan være. Lettere om jeg hadde sett på hodebunnen din.. Min erfaring med shampoer mot hodebunnsproblemer, er at de må brukes en stund før det gir resultat. Problemer i hodebunnen er ofte grunnet ubalanse. Shampoen trenger derfor tid for å "jobbe". Men jeg hadde anbefalt deg bio+ eller kms shampoer. Fått veldig gode tilbakemeldinger fra kunder om disse produktene. Prøv evt en peeling til hodebunnen for å fjerne belegget. Gå innom en frisør salong og snakk med en frisør. Som sagt lettere å gi deg riktige produkter om vi får se hodebunnen.. Håpe du blir kvitt problemene
Thessa og Bebbis Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2009 Tusentakk for svar dere :-) Skal gå innom en frisør idag jeg! :-)
sneipen <3 snuppa Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 apoteket har en helt supershampo mot slike problemer. men huskerikke hva den heter.. sjekk der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå