Propellmamma til 2 Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Blir gal av dette. Har alltid kjøpt Reima til førstemann med tanke på at alt kan arves. Nå som jeg har to som skal ha nytt synes jeg det er litt dyrt (akkurat den str minstemann er i nå kan han ikke arve da den er knall rosa med rysjer på skuldrene :-p). I tillegg har siste Reimadressen vi kjøpte fått flere hull i løpet av en vinter. I dag kjøpte jeg Reima til storesøster (med tanke på arving) og Reflex til lillegutt (siden vi ikke skal ha flere barn...) Men vil ikke gjøre bomkjøp siden vi har fryktelig dårlig råd akkurat nå. Men så fikk jeg kommentarer fra en bekjent som jobber i bhg: vårdress er vel ikke så viktig, i bhg min bruker barna bare ulltøy med regntøy utenpå likevel på denne årstiden. Hva gjør dere???
digger Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Bruker parkdress, kun regntøy hvis det høljer ned. Gjør dette pga at Reima sin vårdress puster i motsetning til regntøyet vårt.
Alba44 Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Bruker vår-høstdress mye. Både vår, høst og milde vinterdager med ull under. Mye mer behagelig med dress enn regntøy.
Ajam Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Syns ikke noe om å bruke regndress når det ikke regner. Det må bli veldig klamt da det ikke puster så godt. Har kjøpt vårdress til snuppa. Greit å ha i overgangen til varmere vår syns jeg. Fin å bruke til høsten også, før det blir kaldt nok til å bruke vinterdress.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 har kjøpt parkdress ja, sønnen min skal slippe å gå med regnbukse når det er fuktig ute, det blir fort klamt. Men jeg har kjøpt på cubus da, kjøper ikke dyre dresser så lenge jeg er fornøyd med cubus sine
<3 Legoland <3 Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 De blir så klamme i regnklær. Bruker vårdress mye
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 altså, han må gå med regnbukse når det regner, men ikke når det bare er fuktig ute, og det ellers er fint vær
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Nei, jeg tar ut foret på dressen, så kan de bruke ull under den i stede for regndressen.
Propellmamma til 2 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2009 Hvilke merker er dere fornøyde med? Vet selv at vi er fornøyd med Reima, men hører så mange som er kjempefornøyde med billige merker...?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Vi bruker vår/høstdress hele året - med lag på lag med ull under når det er kaldt. Eier ikke tykk vinterdress, SÅ kaldt er det aldri her. Regntøy bruker vi kun om det er klissklass vått eller rengvær (naturlig nok). Så vårdressen brukes MYE her ja!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Har aldri hatt vår og høstdresser vi. De fleste vinterdressene vi har hatt kan vi ta ut foret i.
<3 Legoland <3 Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Jeg er veldig fornøyd med LEGO sine dresser. De er ganske dyre, men jeg kjøper brukt :-)
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #13 Skrevet 24. mars 2009 Så til høsten så gjør du som meg. Kjøper en passe romslig dress med uttagbart fôr (feks troll eller reflex har det i allefall, vi har brukt reflex og er strålende fornøyd). Så når våren kommer og barnet ditt strekker seg litt så tar du ut foret og du får såpass mer plass i dressen at den holder til neste høst. Et år - en dress. Penger spart.
Lilith Skrevet 24. mars 2009 #14 Skrevet 24. mars 2009 Vi tar bare ut foret av vinterdressen. Fungerer utmerket.
partyoffive Skrevet 24. mars 2009 #15 Skrevet 24. mars 2009 Vil anbefalle Ticket sine vår/host og vinterdresser over Reima sine. De er mye mer slitesterke. Kjoper kun ny vår dress til jenta på 4 i år. Eldste er 5 1/2 og skal på skole til hosten. Hun er ikke så kin på og gå i dresser lenger. Vinter dress er et must, men hun skal få slippe vår dress. Ellers så har vi også brukt fleece/ull under regntoy på vår og host. Ikke alltid vi har hatt vår/host dress til begge jentene. De er som du sier dyrt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå