Gå til innhold

er lofoten verdt et besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har vært der? ser jo fantastisk flott ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal til Lofoten i påsken så håper virkelig det er flott. Men tviler ikke. Alle sier jo at det er fantastisk :)

Skrevet

Helt klart verdt et besøk!! Utrolig flott der! Har selv vært i Leknes,Svolvær,Røst og Værøy! Håper å kunne ta en tur senere en gang,når barna blir større!

Skrevet

Ja det er virkelig vært flere besøk. Jeg skal dit med familien til sommeren. Er fra ytterst i lofoten men flyttet der fra da jeg var 19 år. Vi gleder oss hver gang vi skal på feie.

Men da må dere få med dere fjellturer, båtur, leke viking og bade i havet, masse lokale kunstnere osv osv

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Kaldt, forblåst og usivilisert.

Skrevet

et vakkrere sted skal du lete lenge etter ;) er vel mest fordi jeg bor der selv :)

Skrevet

hva er verdt å få med seg?

Skrevet

Kommer ann på hvor du skal, men fjellturer er fint alle steder.

Skrevet

Jeg er invitert i bryllup der i september. Jeg gleder meg til bryllupet men kan spare meg interessen for omgivelsene.

Skrevet

Lofoten er vakkert! Var der første gang i fjor sommer, og synes definitivt det er verdt besøket (men ikke Svolvær... det fine er å besøke de små stedene utover i Lofoten).

Skrevet

Det er nydelig.

Gleder meg hver gang jeg skal hjem til Mamma og Pappa, jeg :-)

Men den over her som sa at Svolvær ikke er det helt store - Svolvær og Leknes er jo ikke akkurat vakre byer med spesiell arkitektur, nei. Men Svolvær har noen ganske gode caféer og restauranter. Prøv å spise på Børsen, på Svinøya :-)

Skrevet

Var på ferie til Lofoten for nokre år sidan. Starta på Røst, som var ei oppleving. Tok båttur utover til skomvær fyr, med innlagt fiskestopp og såg mange forskjellige sjøfuglar. Tok så ferja over til Å. Er nydeleg natur, spes ytterst i Lofoten. Syntes og Vikingmuseet på Borg var overraskande bra. Her såg ein handtverk og daglege aktivitetar i praksis i eit rekonstruert langhus.

Veit jo ikkje om du tenkjer å reise med barn, og kor store dei evt er, men er ein del aktivitetar å velje i om dei er litt større, som båtturar og fjellturar.

Skrevet

Jeg har vært der, og synes det er helt fantastisk! Tror ikke jeg kunne tenkt meg å bo der, men vil gjerne tilbake på ferie! Vakker natur!

Vi kjørte mc fra Lofoten og langs kysten ned til Stavanger. Gud for et nydelig land vi bor i!!! :)

Skrevet

Ja, absolutt! Har vært der to ganger, ene gangen i bryllup til en venninde på Balstad - i tillegg tok vi en ukes ferie der. Utrolig flott natur, og mange små steder å besøke. Mange fine turområder!

Skal ta med mann og barn tilbake dit engang!

Skrevet

Nei.Fæl dialekt.Uhøflige folk.Kaldt. Nei,gi meg heller en harry tur til svenskegrensa!

Skrevet

øst i lofoten er det ikke så mye fint å se. men kabelvåg,heningsvær å gimsøy har mye å by på. *

kabelvåg er en helt nydelig plass. er et lite torg midt i kabelvåg der de har forskjellige aktiviteter på sommeren. man har flotte naturområder og strender rundt og i nærheten. museum,galleri og akvarie.

*heningsvær er en liten øy med fastlandsforbindelser. der kan de by på fjellklatring,dykking osv.

*gimsøy har en fantastisk flott golfbane som er veldig populer blant turister.

når man kommer lengre vest i lofoten er eggum verdt et besøk.en flott plass for de som ønsker å se midnattsola. liten bygd med en flott strand. videre så har man borg. da er vikingmuseet en attraksjon som er verdt å få med seg. der er det både skuespill og full aktivitet inne i skipet. nede ved havet ligger lofotr som er hovedbåten på plassen.

*unstad er plassen for de som liker å surfe. flotte bølger rett ved land.

*ballstad er et gammel fiskevær som minner mye om kabelvåg. er ikke så mye aktivitet der, men anbefaler et besøk alikevel.

*hauklandsstrand er ei av de slotteste sandstrendene i lofoten. populær blandt turister å fint sted å campe på for teltturister.

så kommer man enda lengre ut i lofoten.

*vikten kan by på keramikk og glassblåsing. et lite samfunn for bare guds menighet. er kjempeflotte mennesker som bor der så det er også en plass som er verdt å ta turen innom.

*nusfjord er også et pittelite å trangt fiskevær som er en begivenhet for seg selv.

*ramberg kan by på 2 nydelige strender. ikke mye aktivitet,men flott natur.

*sund er ei lite byd som er kjent for sine skarver i tinn. smeden i sund er landskjent.

*sakrisøy,reine,sørvågen og å er nok de flotteste plassene i lofoten. typisk gamle fiskevær som er godt tatt vare på. ligger rett over have,og med flott utsikt over mot salten.(bodø) øysamfunnet kan by på museumer av alle slag samt kafeer og flotte rorbuanlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...