prinsesse fiona Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har akkurat startet med foreldresamtaler for første gang i den nye jobben min. Jeg har fått beskjed om å ta dett utenom den bundne tiden. Er dette riktig? Skal jeg evt ha avspasering el lønn for dette? Overtid? Hmmm.....litt usikker på mine rettigheter, og hva jeg kan si til styrer...
chill+enda en til Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Utenom den bundne tiden? Jeg brukte ubunden tid (hjemme) til å forberede meg, og hadde selve foreldresamtalene i arbeidstiden på jobb.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 samtalene skal tas i arbeidstiden.. forberedelse i den ubundne... jeg tar ofte noen samtaler i den ubundne, men det er mitt valg... jeg kan da ikke ta avspasering...
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Man prøver å legge foreldresamtaler når man er på jobb vanligvis, hvis dette ikke går, går det på ettermiddager og da går det på tid som ikke er bundet eller ubundet. Dvs du skal ha betalt for det. Det er ikke godt betalt, men i slutten av hvert år skal du skrive opp hvor mye utenom arbeidstid du har arbeidet. Det er møter kveldstid utenom foreldremøte det er snakk om, dvs kontaktmøter, eller ekstra kontaktmøter som du evnt. har hatt på ettermiddag/kveldstid. Og får da betalt for dette. Dette gjelder ikke retting av prøver osv. som går under den ubunden tiden vi har iløpet av året. Jeg er lærer da. Bunden tid er tiden vi må være på jobb, ubundentid er så så mange timer i uken man skal bruke på retting/planlegging hjemme/skolen alt etter hva du mener er riktig for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå