:-)))) Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 I går lekte vi på sofaen med de to minste barna våre, jeg og mannen min. Dvs. vi var slitne og ble sittende litt oppå hverandre og slappe av og tøyse. Eldstemann ville og være med men gjorde det på en litt klønete og mastete måte og det ble litt slitsomt: han kilte, la seg oppå alle og moste de to små osv. Vi sa han kunne slutte med det, først litt "gi deg nå", så litt strengere men han tulla videre. Mannen min satt med en boks i hånda i aliminium. Sønnen vår var virkelig slitsom men vi hadde ikke sagt ordentlig "NEI"... Plutselig slo han sønnen i hodet med boksen, sønnen fikk ganske vondt men det ble ikke noe sår eller no. Han holdt seg litt på hodet og jeg skjønte ingenting. Hva skjedde? Da jeg skjønte hva som hadde skjedd, sa jeg til mannen min at han kunne ikke gjøre sånn, hvorpå han svarte at han trodde ikke det kom til å gjøre så vondt. Idag spurte jeg om han hadde vondt og han kjente det når han la hodet på bakken (dvs. han kjente det i gymtimen da de skulle legge seg ned på ryggen...det er en liten kul) Mannen min slo ikke for å slå, det var ikke noe knyttneveslag. Men dog. Det er første gang han slår slik, men det er ikke første gang lek dem i mellom ender i tårer, da mannen min bruker mer krefter enn han skjønner. Hvordan bør jeg reagere videre nå? Vil jo ikke at sønnen min tror dette er normalt heller....det var jo ikke med vilje, ei heller et uhell...
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Det går da virkelig ikke an. Hvorfor gjorde mannen din det? For å få han til å slutte? I så fall synes jeg det var ille. Høres ikke ut som lek for meg. Jeg ville tatt en alvorsprat med mannen.
cherry coke Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Man skal jo ikke slå barn under noen omstendigheter!
:-)))) Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2009 jeg har jo prata med han, men det går liksom ikke inn. Han veksler med å si at han er lei seg og trodde ikke det skulle gjøre så vondt og at han slo ikke hardt og det var ikke så farlig. Dette er ikke første gang som sagt det ender slik, men han slår jo aldri for å slå. Men de lekeslåss litt, gutten er 10, og faren tar ofte i med endel av de kreftene han har og da kan det jo gå ille noen ganger. Men gutten syntes det er gøy å provosere litt, men man kan vel ikke slå selv om barna provoserer og maser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå