Gå til innhold

De første symtomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var deres første symtomer på graviditet? Kunne dere merke noe før dere tok test?

Er det noen som kjenner stikkninger nede i magen/på siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var gravid med sønnen min visste jeg ikke..eller var dum nok-til ikke å forstå at jeg var gravid. Jeg var 11 uker på vei når jeg tok første graviditetstest. Så den ble jo selvsagt positiv etter to drypp med urin! :)

Pga det,så var jeg ekstra oppmerksom når mensen min uteble denne gangen. Jeg vil vel si at det første jeg la vekt på var at jeg var så trøtt og slapp..noe jeg fortsatt er nå. Jeg tok en test hjemme-som var negativ, Jeg dro til legen for å høre om det kunne være jernmangel og at jeg derfor var så slapp. Hun ba meg om en urinprøve som også ble negativ. Hun tok et par blodprøver av meg bl.a HCG(som påviser graviditet). Om ikke hun hadde gjort det,hadde jeg nok måtte vente en stund til før jeg hadde fått en positiv test. Men siden jeg fikk vite det har jeg merket at magen har vært veldig oppblåst og den strekker seg støtt og stadig. Har du barn fra før,så sies det jo at magen blir fortere stor fordi den allerede har vært der en gang.For skylde på det jeg,da. :P

Skrevet

Mine symptomer kom ca ei uke etter el. Da begynte det å stikke nede i magen på venstre side, kjente det spesielt godt når jeg snudde meg eller hostet. Det andre jeg la merke til var sult! Varte i 2 dager og da var jeg sulten døgnet rundt! Så fikk jeg spysjuka som aldri gikk helt over, var kjempetrøtt og sliten. Det som også var rart var humøret mitt. Bruker å være temmelig grinete fra el til ikm, men denne gangen var jeg blid som ei sol hele tiden:) Testet fra 10 dpo men fikk ikke positiv test før ikm dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...