*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 ... hvordan fungerer det... er det slik at man da MÅ akseptere evt kurs eller en hvilken som helst jobb mens man får stønad? Jeg har ikke jobb etter endt permisjon... og i sommer har vi da ikke barnepass for minstejenta... dersom mannen min jobber fullt da, har vi ikke mulighet til at jeg plutselig må ut i et eller annet... Jeg søker jobber, og håper jeg får jobb der jeg kan begynne i august, men får jeg ikke det, ønsker jeg å melde meg arb.ledig fra permslutt, 1.juni... Synes ikke jeg får noen klare svar på NAV sine sider ang dette...
lille je Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Du skal i utgangspunktet kunne ta de jobbene de tilbyr deg ja, selv om de ikke er på hjemplassen din. Og du er pålagt å ha barnepass slik at du kan stille på kort varsel.
Lille Filur Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Tja vil jeg si. Vil tro at de ikke akkurat kommer løpende tter deg og hører om du vil ha jobb eller kurs. Koster penger å gå på kurs vøtt! Bare si at du har noen som kan være barnevakt om du skulle få tilbud, for det kommer de til å spørre deg om. Men får maqn dagpenger rett etter permisjon? Trodde at man får 2 månder "karantene". MEn er ikke sikker.
lille je Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 To uker etter permisjon kan man få dagpenger igjen.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2009 Ok, takk for svar... da får jeg vel ringe NAV etter hvert og spørre... håper jeg får jobb på egenhånd først.... sukk... er et styr.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå