Gå til innhold

Flere med ganske høy puls??


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

jeg har vært så plaget med høy puls i det siste.. Dette fører til at jeg blir utrulig fort sliten, og hiver etter pusten ved den minste anstrengelse.. Når jeg sitter i ro, og har sittet i ro lenge, så kan pulsen ligge et sted mellom 100 og 120.. Å den stiger kraftig ved bevegelse..

 

Dette kommer nok av at jeg er mye trøtt, og har en to-åring som har begynt å mene at klokken seks er en fin tid å vokne på.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pulsen min har også blitt høyere etter at jeg ble gravid...!Før lå den på ca 70 men nå er den mellom 80 og 100... men plutselig stiger den fryktelig og det føles som om hjertet er på tur ut! Kan komme selv om jeg ligger helt rolig....!! Jeg blir også fortere sliten for tiden så det henger vel sammen!

 

Det er visst helt vanlig sies det og den går nok tilbake til det normale igjen når magen er borte=) Vi holder vel ut den siste tiden også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har i tilegg litt lavt blodtrykk, som gjør at jeg fort blir svimmel og ser stjerner.. Men da vil jo hjerte ofte kompensere med å slå raskere og kraftigere for å få blodet dit det skal.. Så det er nok en normal sammenheng.. Men er ekkelt når en ligger i hvile og hjertet galloperer i 120..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så godt å lse innlegget ditt, jeg sliter med det same. Har lavt blodtrykk og lite jern, og høy puls som kan komme mens jeg holder på å sovne til og med...ordentlig ubehagelig men er visst vanlig ja. Har også ei på nesten 3 som krever sitt så er ikke alltid det passer å legge seg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

har hatt over 100 i hvilepuls. synest det var litt ekkelt. fikk beskjed av vakthavende jordmor at eg måtte ta en tur på legevakten. hadde da 108 i hvilepuls før eg kom bort der... fikk beskjed av en sur lege der borte at eg ikke måtte ta sånn på vei for så lite.... synest det var litt rar behandlig??? eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...