Gå til innhold

Forlovelsesringer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter og venter på den berømte ringen, men den kommer ikke. Derfor tar jeg nå saken i egne hender og vil fri til min kjære....

Men, dette med ringer, jeg er helt grønn på dette her, og lurer på...Kjøper jeg ringer til oss begge, eller kjøper jeg bare til han???

Noen som har noen gode forslag til ett bra frieri?

Tenker selv på å legge ringen i påseegget uten å si noe som helst, bare legge det i egget sammen med et lite dikt eller noe...eller er det teit??? Men, jeg er veldig takknemmelig for andre forslag og idèer:) Vil jo gjøre dette her mest mulig riktig da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er aa kjoepe ring til begge samtidig. Ut over det eier jeg ikke tips ettersom det ikke finnes et romantisk bein i kroppen min ....

Skrevet

Vi har også forlovet oss, og vi kjøpte to ringer.. Tror det er ganske vanlig, også bytter man evt da man gifter seg, eller bruker samme ringene. Det med påskeegget synes jeg var en fin idè!:)

Skrevet

Håper han svarer ja og at dere gifter dere snart.

Du må nesten kjøpe to ringer, slik at dere begge har make. Jeg tror en kjøper dem i par. Og så kan du jo etterpå legge til at han kan jo alltids kjøpe deg en slik enstensring også, slik som de gjør når de forlover seg i USA. Så får han sjangse til å være romantisk også, og så får du deg enda en fin ring. :-)

Påske egget var en fin ide, håper han svarer ja :-)

Skrevet

Jeg tenker også på å fri til kjæresten min snart. Så da skal jeg kjøpe 2 forlovelsesringer og gi den ene til han når jeg frir, for så å sette den andre på fingeren min hvis han sier ja? Hvor mye koster det sånn ca for forlovelsesringer da? Kan vi få ringene inngravert i senere tid, eller må de gjøres når de kjøpes? Hvilken finger på hvilken hånd skal ringen på? Er virkelig grønn på dette jeg *rødme*

Skrevet

To ringer er den norske tradisjonen, men det blir flere og flere frierringer her også - altså hvor bare jenta har. Skulle jeg fridd til gubben ville jeg hatt en ring til begge :)

Ellers så skal forlovelsesringen på høyre hånd i Norge. Vi er tydeligvis litt "sære" her i motsetning til utlandet. Der bruker alle nemlig venstre hånd :)

Ellers så ventet og ventet jeg og... Og popp så kom ringen. Men ikke før jeg var gravid da så blir en litt annen rekkefølge enn jeg hadde tenkt, men pyttpytt.

Lykke til!

Skrevet

Glemte å si: enkle ringer koster vanligvis fra rundt 2000 og oppover. Ønsker du med diamant så koster det mer. Graveringen kan du ta når du ønsker :) Noen velger å ha forlovelsesdatoen, andre bryllupsdatoen... Og er jo hyggelig om dere finner ut hva dere ønsker å skrive sammen?

Skrevet

Normaltsett på kjøper man begge to, slik at man har like ringer.

Meg og min mann har ikke helt like ringer. Vi syns ikke ringen den andre ville ha var noe god å ha på fingeren, så da tok vi den vi ville ha selv. Han har flat ring, min er rundt inni og utenfor. Men de ser så og si akkurat like ut.

Vi har også stålringer. Og den serien vi endte opp med har ulike ringer til kvinner og menn.

Jeg bryr meg ikke mye om hva andre gjør igrunn, jeg fant ringen jeg ville ha og min mann har lik smak som meg så det var ikke noe diskusjon.

Skrevet

jeg valgte min egen ring jeg;) vi var å så på ringer for moro skyld, og jeg fant en kjempefin en:) men det er ikke er del av forlovelsesring serien da. Det er en ring i hvitt gull med 7 stjerner på femsiden, som hver har 5 små diamanter i seg... samboeren har en standard forlovelsesring i hvitt gull. Jeg kommer nok til å få en vanlig ring (uten diamant) når vi gifter oss, men jeg skal ha forlovelsesringen på samme finger som gifteringen.

Vi betalte 1600 for hver ring, så det trenger ikke å være så dyrt;)

og forresten, samboeren min kjøpte den ringen min uten at jeg visste det og fridde til med ved stranda samme kveld:) *mimre* det var såå romantisk:)

Skrevet

Jeg fridde til samboer på valentines day, egentlig mest på kødd, men han sa ja, og siden da har vi vært forlovet..:) Vi var forlovet for 8 år siden, men den ble brutt da jeg flyttet for meg selv en stund. Nå har vi bodd sammen i 2 år igjen, så jeg fant fram ringene vi brukte sist. Skal bruke dem til vi gifter oss, da skal vi ha nye ringer, også skal vi få smeltet de vi har nå til et anheng formet som et hjerte som datteren vår skal få!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...