Gå til innhold

Er det riktig av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke så sendte jeg et innlegg ang oppsigelse.

Sjefen min hadde visst sagt meg opp uten å si det til meg muntlig eller skriftelig. Jeg fant det ut ved at lærlingen forsnakket seg.

Hun mener hun har god nok sak til å si meg opp på flekken men det er bare tull.

Det hun plutselig vil nå er at vi skal ha et møte for å "ordne opp i det", men det er vel egentlig noe ordne opp i siden hun har sagt meg opp!

Så jeg skrev til hun nok engang og skrev at det ikke blir noe møte mellom meg og hun før jeg får oppsigelsen skriftelig så kan jeg og fagforbunde ta det derifra.

Jeg har ikke lyst til å treffe hun og regnskapsføreren som forøverig ikke har noe med saken å gjøre, men har ifølge sjefen vært den jeg skal kontakt hvis det skulle være noe siden hun ikke bor i byen. (det var visst også hun som egentlig skulle si meg opp og, men det har visst vært en "misforståelse" mellom dem to).

Men saken er, syns dere jeg skal ha et møte med hun alene eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke møt på noe som helst uten å ha med tillitsvalgt!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Problem er at det ikke er noe tillitsvalgt ettersom jeg er den eneste ansatte + lærlingen som da skal i utgangspunkte lære av meg.

HI

Skrevet

Nei, det er greit aa ha et "vitne" med i en slik situasjon. Ta en prat med fagforbundet. Jeg er ganske sikker paa at det kan vaere en utenforstaaende ogsaa og ikke noedvendigvis en tillitsvalgt.

Foroevrig er man ikke oppsagt foer man har mottatt skriftelig varsel, saa du er ikke oppsagt bare saa det er klart!

Skrevet

Da ringer du forbundet ditt og inviterer en derfra med på møte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...