Nummer1 Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Eg har fått dunkande tannverk siste dagane - og i måro skal eg til tannlegen (eg har litt tannlegeskrekk, men alt er betre enn denne smerten i tanna). Eg spurte på tannlegekontoret om det er farleg med lokalbedøvelse/boring under graviditet - og dei meinte at det var ufarleg. Det einaste dei passar på, er at eg får på meg blyforklede dersom dei tek røntgen. Dei får i alle fall ikkje røra tanna mi utan bedøvelse, så eg må vel berre... Andre som har vore hjå tannlegen og fått høyra at det er ufarleg? Eg er 20 veker på veg.
luftbobler Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Jeg var hos tannlegen og har rett og slett en helt hysterisk tannlegeskrekk...gråter i det øyeblikk jeg setter meg ned i stolen og hulker til jeg reiser meg opp igjen. Hver gang konkluderer jeg med at det gikk jo helt fint, men av en eller annen grunn er det fortrengt til neste gang:-s Denne gangen hadde jeg et hull, men tannlegen sa det var helt uproblematisk å sette bedøvelse selv om jeg var gravid. Derimot ønsket han også å rotfylle en annen tann, dette ville han at jeg skulle komme tilbake for etter fødselen. Vet ikke om det var pga at jeg stresset sånn eller om det var pga røntgenbilder og større doser bedøvelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå