Gå til innhold

Dere som trener styrke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har funnet noen fine styrkeøvelser jeg kan gjøre i min egen stue (ikke lett å komme seg ut av huset bestandig). Programmet tar rundt en times tid. Men det jeg lurer på er hvor OFTE jeg må trene?

(det er stram opp øvelser. Jeg ønsker større og strammere muskler).

Ellers noen tips til hvordan oppnå en super sommerkropp??? he he he...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Du kan jo høre her:

treningslaila.blogg.no

Kanskje hun kan hjelpe!

Skrevet

Skal du ha større muskler må du trene med belastning, altså mer enn bare din egen kroppsvekt, bare så det er sagt.(dvs helst med hantler, stang el. du finner hjemme som kan brukes som vekt) Enig med anonym, sjekk ut bloggen, er flere stuegulv-øvelser der.

Skrevet

men det er så sinnsykt tungt bare med meg selv!! Er helt ødelagt etterpå. Det er kjempetungt!!

Takk for svar :-)

Skrevet

Om du trener tre ganger i uken bør du merke ganske kjapt framgang. Så kan du jo begynne med ekstra vekter etterhvert.

Skrevet

Begynn med din egen vekt hvis du syns det er nok nå, så øker du vektbelastningen etterhvert som du blir sterkere.

Min fysio sa noe sånt som at for å vedlikeholde kroppen der den er nå, skulle man trene 2 ganger i uka, men for å få framgang måtte man trene 3-4 ganger i uka. Jeg trener styrke 3 ganger i uka, og merket stor forskjell i løpet av etpar mnd.

Skrevet

Så bra ta du har begynt å trene! Styrketrening bør alltid kombineres med utholdenhetstrening, ihvertfall dersom målet er å få en super sommerkropp :) Tren styrke to ganger i uken, men husk å variere treningsopplegget ditt. Trener du kun det samme blir ikke progresjonen optimal. Om du i tillegg til styreketreningen for eksempel går en times tur med rask gange to ganger i uken, er du godt på vei. Etterhvert greier du kanskje å løpe / jogge deler av strekningene også.

Den aller beste styrketreningen får du også gjevnt over ved å bruke motstand i form av vekter.

Når det gjelder tips til en flott sommerkropp: Vær nøye med å trene sidemusklaturen i magen og ryggøvelser. Det er sidemusklaturen som i hovedsak gjør at magen holdes inne og ikke buler ut. Ryggøvelser gir bedre holdning - og bedre holdning gjør at du ubevisst trener magemusklene også utenom treningsøktene dine.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Bør jeg trene utholdenhet også altså? Så kjedelig...hehe. Jeg er ikke interessert i å gå ned i vekt. Kun stramme opp.

Takk for svar alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...