Gå til innhold

Ang feriepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle forhøre meg om ferie i permisjonen.

Jeg får ikke noe penger fra min nåværende jobb pga fikk ikke utbetalt lønnen før i 2009.

Jeg får kun penger fra tidligere vikarjobber og en butikkjobb.

Så jeg har såvidt råd til å ta 4 uker ferie i permisjonen.

Så sier den damen jeg snakker med at siden jeg bare tar ut 4 uker, og ikke 5 uker må jeg huske å melde fra til arbeidsgiver, slik at de bare trekker meg for 4 uker i juni.

Men jeg får jo ikke noe penger dette året? Og neste år vil jeg jo gjerne ha 5 uker?=S Skjønte ikke helt det jeg?

Fikk litt sjokk også, da jeg fikk vite at jeg får mye lavere lønn i juni enn ellers! Jeg jobber i kommunen og har fast årslønn.

Noen som vet hvor mye mindre lønn man får i juni da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis utbetales ikke lønn, men feriepenger i juni. Om du ikke har opparbeidet deg nok feriepenger til å ta ferie kan du korte ned ferien din tilsvarende, altså kun ta ut noen uker eksempelvis.

Da må du kanskje gi beskjed, mulig kommunen er såpass stor at regnskapskontoret må ha beskjed når noen gjør litt annerledes enn andre.

Du trenger jo ikke ta ferie i permisjonen, du kan jo utsette dette til etter permisjonen, og dermed flytte denne til neste år, dermed får du jo også litt mer feriepenger å ta ferie med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...