Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Før jeg ble gravid gjorde jeg akkurat som jeg ville. Tok noen øl for mange på en torsdag sammen med venner og brukte mer penger enn jeg burde på morro og bekymret meg mindre om hva dagene før lønna skulle bringe. Begge 2 hadde lyst på barn, så vi satte i gang å prøve å nå er jeg 7 mnd på vei og er veldig klar for og starte ett nytt og bedre liv sammen med et lite nurk:) Gleder meg MASSE men er veldig bekrymra for hvordan det her skal gå. Han tar helt av! Hver helg skal vi til Trysil til svigermor. Hele dagen er han på fjellet, kommer hjem, spiser og stikker ut og fester. Jeg har prøvd og være med på festene, men der blir det røyka masse inne, jeg blir trøtt før kl. er 10 og begynner og mase om at jeg vil hjem. Så det har endt med at jeg sitter sammen med svigermor og strikker eller ser på tv hver helg. De få helgene vi ikke drar til Trysil, skal han på seminar med jobben eller ut på by'n sammens med gutta og jeg blir sittende hjemme alene foran tv'en. Nå til helga skal han på snowboard/scooter tur med gutta i sverige. Han har ikke penger, det må jeg betale. Skulle ønske vi kunne kjøpe en barnevogn i stedet...men det blir ikke noe av. Jeg sa at han burde roe seg ned og heller tenke litt mer penger, men da får jeg "mitt gamle" liv i fleisen og jeg er håpløs og sur. (også blir det gjerne slengt med: "det er noe alle synes") Jeg blir kansje litt sur, når vi aldrig kan være hjemme eller finne på noe sammen, eller når jeg tenker på at vi har igjen 2 mnd lønninger til og kjøpe ALT vi trenger. vi har klær, seng og sengetøy, Thats it! men snowboard tur med gutta er viktigere. Jeg er så redd for at dette skal fortsette etter at nurket kommer. Blir jeg og Nurket sittende alene hver helg da også? Lurer på om jeg skal bare gå ifra han... men kan jeg det?? fikk ut litt frustrasjon hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hallooooo? Ja, hvis du er så dum at du betaler for HANS snowboardtur når han ikke har penger - da fortjener du dette livet. Selvfølgelig skal ikke du betale for en tur han ikke har råd til, dra og kjøp vogn i stedet. Og si at han får se til å vokse opp.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er enig. Du fortjener dette livet. Du gjør jo alt for at han skal fortsette med dette livet så dette er det du selv fortjener ja! Mitt tips er å slutte å oppfordre han til å reise, slutte å la han reise, slutte å gi han penger til slike reiser. Gjør ting sammen, ha sex hele helgen om det holder han hjemme.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Ja, da har han dratt på tur:( Han fikk ikke penger av meg, men vi har en felles konto hvor vi setter inn penger til huslånet og andre regninger. 3000 av de tok han og sa at han skulle sette inn igjen pengene når han fikk lønn. Den har skjedd før og endte med purring på huslånet, men det er en felles konto og ikke kunne jeg stoppe han i å ta penger. Han dro på torsdag, og kompisene som skulle være med ble med inn. Han hadde tydligvis sittet og sutret til de om at jeg ikke likte at han skulle skulle på tur med de. Så kompisene sitter i MIN stue og sier hvor slem og kjip jeg er!! Diskusjonen om penger hadde han tydligvis ikke nevnt. Selv om jeg er gravid så kunne ikke jeg kreve at han skulle være hjemme med meg hver helg. vi har vært hjemme 2 helger på 7 mnd, resten av helgene har han vært på fjellet og festet på kveldene, mens jeg sitter sammen med svigermor. Ble så sinna at jeg ikke fikk sagt noen ting.. Skulle ha sagt MYE! Men, ok så fortjener jeg vel det her.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Jeg synes ikke du fortjener det jeg, men du må kanskje sette ned foten... Prøv å forklar ham på en rolig og saklig måte hva du mener om dette. (Men du skal se han roer seg når barnet kommer og han har fått "rast" fra seg :-) )
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Nei nei.Sån dår ikke du må si i fra va du føle .At du har lyst til å ha han hjemme i helgene .Jeg er gravid i 3 måned har en gutt fra før av som bare er 8 måder .Føler at jeg akkurat har vært gravid .Å jeg måtte si i fra til barne faren at jeg ikke synnes at han skulle dra på fest nu .Siden jeg ikke kan det .Har jo lyst å nyte litt akohol .Men kan jo ikke det . Å vi blei enig at det han tar hensyn til det .DEt er jo bare for en periode i live . Å vi har fåt en mye bedre forhold .. Hadde aldri godtatt det .HVis min type hadde elta meg hjemme helg etter helg for å drat på fest og hat det artig men jeg satt hjemme å hva gravid ....hadde jeg kasta han ut ..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Nei, du fortjener ikke dette livet. Han må bli voksen, og det må du og. ;0) -Slik som du skriver her, så lar du han få bestemme det meste,(han bestemmer over deg og) du sier hva du mener,men han bryr seg ikke, men mannfolk trenger HANDLING ikke prating. Gå ut å kjøp det du trenger til babyen sammen med noen venninner. Si til han: Nå skal eg ut å kjøpe vogn og klær til babyen! Skal du bli med?! (Bruk en bestemt, men glad tone) Svarer han nei, så sier du bare nei vel og smiler, ikke bli sur. (kjøp brukt, babyer vokser raskt, du kan spare myyye penger på det.) Når helgene kommer, så klarer du deg fint uten han. Du har jo venniner/kompiser som du kan tilbringe tiden sammen med. Ikke sitt å vent på han, ikke gjer deg avhengig av han. For det ser han. Og hvor spennende er nå det? La han få se at du er en selvstendig kvinne, vær glad å uavhengig, vis at du har det gøy uten han. Da kommer han sakte men sikkert til å ønske å tilbringe tid med deg.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Det er ikke et liv du fortjener, men man har også ansvar for sitt eget liv. Utgiftene til babyen trenger ikke bli så store, dere kan kjøpe ting brukt, og egentlig er det ikke så mye en trenger. Men det er du som bestemmer om dine penger skal brukes til guttetur til Sverige. Det er ikke han. Da ville jeg heller bli kalt håpløs og sur, han hadde ikke fått bruke mine penger til sånt. Jeg tror du må sette foten ned, og bli mer bestemt. Takler han ikke det, fungerer dere kanskje ikke sammen, eller som foreldre, men jeg ville gitt han en sjanse og ikke bare gått. Skjerp dere begge to, du har begynt et nytt og bedre liv, men ikke fordi du synes det var på tide, men fordi du ble gravid. Du må gjøre noe for å få han med på det, og kanskje stille noen ultimatum. Dersom han bruker opp alle pengene deres og likevel ikke er hjemme, har du det kanskje bedre uten han. Men prøv først!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Jeg er anonym rett over her. Leste resten av tråden nå, og synes det har kommet mange bra forslag i innlegget over meg igjen. Ellers vil jeg si at du finner deg i alt for mye. Jeg hadde aldri godtatt at en kompis av mannen min satt i MIN stue og snakket dritt om meg. Hvor gamle er de liksom, tolv? Dere kan ikke ha felles konto, hvis han bruker opp pengene. Da fungerer ikke det. Og det må du gjøre noe med. Stå på for deg selv og babyen, og ikke finn deg i alt.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #10 Skrevet 1. mai 2009 Går ikke an å slenge ditt "gamle" liv i fleisen og argumentere med at du drev og festa mye før. Det var da og nå er nå, og forpliktelsene er annerledes nå. Dessuten er hans festing veldig ekskluderende når du er gravid. Det er sannsynlig at han vil fortsette å leve slik etter fødselen, hvis ikke du tar tak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå