2 prinsesser og 1 prins... Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Er d sånn at dere skulle ønske dere kunne komme dere i jobb igjen eller synes dere det er greit og være hjemme. Jeg har vært hjemme i 1 1/2 mnd, pga sterk kvalme og mye trett. merker at jeg er vant til å være hjemme nå. Og gruer megnoe forferdelig til å ut i jobb igjen. Var ikke helt fornøyd på jobb heller når jeg var der.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde det sånn da jeg gikk 100% sykemeldt. Nå er jeg 50% sykemeldt. De første dagene var preget av at jeg ikke hadde lyst å begynne i jobb igjen. Også jeg er ikke helt fornøyd med jobben min. Men etter noen dager begynte jeg å synes at det var godt å komme i gang igjen. Godt å treffe kollegaene (for det er ingenting i veien med dem) og godt å tenke på noe annet. Nå går tiden mye fortere
snuffe Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Jeg ønsker meg tilbake i jobb så fort som mulig. Blir sprø av å ligge hjemme. Ble sykmeldt tidlig i svangerskapet for noe som ikke var svangerskapsrelatert, og deretter for kvalme, så vært hjemme siden helt tidlig i februar... og nå som kvalmen begynner å avta er det et eller annet som skrangler verre i korsryggen. Håper legen kan henvise meg til noen som kan fikse, fremfor å sykmelde videre.
Heidi <3 Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 hei skjønner hva du mener.. jeg har vert sykemeldt i 4 måneder nå.. pga hypermisis.. (sterk kvalme og oppkast.) og nå var jeg bynt å bli bedre i sidste uke så da fikk jeg en aktiv sykemelding.. var glad for at den var aktiv og ikke 100 % friskmeldt da jeg synes det var veldig tungt å komme seg tilbake på jobb.. både fysisk og psykisk.. men når jeg først var der i noen timer i 2 dager den uken gikk det faktisk greit psykisk og ikke noe stress med at jeg ikke hadde lyst dit lenger.. men fysisk viste det seg å være for tungt, så blev lagt inn på sykehuset i helga igjen.. kjedelig men får bare ta det med ro.. og jobbe litt mindre de dager jeg føler meg i form til å dra.. kansje bare 2 timer dagen.. så er fortsatt aktiv sykemeldt og det synes jeg er veldig greit.. for da kan jeg komme seint på dagen og bare være der så lenge jeg føler for.. så får man jo kommet seg ut litt da.. så anbefaler at du får en aktiv sykemelding til at starte med.. så får du liksom komme inn i det igjen..
Mamma-til-3-jenter Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Av og til har jeg lyst på jobb, mens andre ganger tenker jeg at jeg godt kan være hjemme til jeg går ut i permisjon. Jeg jobber i butikk, og det er mye ekstrajobbing på de andre når jeg er borte (skjønner ikke at sjefen ikke kan få tak i en vikar.....?), og sjefen maser og maser om når jeg kommer tilbake. Akkurat som jeg kan vite når jeg blir i bedre form.... Jeg har vært/er veldig kvalm, svimmel, sliten osv.... Så har ikke hatt sjans til å være på jobb enda..... Nå syns jeg kanskje at formen har vært bittelitt bedre de siste par dagene, men nå har ryggen begynt å krangle..... Så da blir jeg litt i tvil - greier jeg å begynne å jobbe igjen?? Enten er det tunge kasser og masse bøying med å sette på plass (av og til tunge) varer, eller så er det å sitte i kassa. Og DET er ikke godt når man har vondt i ryggen!!!! Så vi får se.......
krabbelure Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Hei Jeg har lest noe om at arbeidsgiver så langt som mulig skal tilrettelegge jobben for oss som er gravide. Har du f.eks en tung jobb må sjefen forsøke å finne andre oppgaver til deg. Klarer ikke lederen å tilrettelegge er det mulighet for å få svangerskapspenger/ fødselspenger i stedet for sykemelding. Dette kan dere finne mer om på NAV sine sider. Dette skal slik jeg har forstått ikke minske antall månderer du får utbetaling i under permisjonen. Ville bare dele dette med dere da vi ikke trenger å ha mer sykemelding enn nødvendig. Alt lagres jo i journaler hos fastlegen, som så forfsikringsselskap kan få innsikt i senere. Dette kan i værste fall gi deg dårligere forsikringsordninger på sikt.
krabbelure Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Hei Jeg har lest noe om at arbeidsgiver så langt som mulig skal tilrettelegge jobben for oss som er gravide. Har du f.eks en tung jobb må sjefen forsøke å finne andre oppgaver til deg. Klarer ikke lederen å tilrettelegge er det mulighet for å få svangerskapspenger/ fødselspenger i stedet for sykemelding. Dette kan dere finne mer om på NAV sine sider. Dette skal slik jeg har forstått ikke minske antall månderer du får utbetaling i under permisjonen. Ville bare dele dette med dere da vi ikke trenger å ha mer sykemelding enn nødvendig. Alt lagres jo i journaler hos fastlegen, som så forfsikringsselskap kan få innsikt i senere. Dette kan i værste fall gi deg dårligere forsikringsordninger på sikt.
rosa76 Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har vært delvis 100 og 50% sm i snart fire mnd pga evinnelig kvalme og mye oppkast. Har også vært innlagt og fått hjelp med intravenøst. Nå går det i phenergan tabletter og jeg får akupunktur annenhver/hver dag. Håper virkelig dette går over for jeg er lei av å være kvalm. Best å være hjemme når jeg er sånn..men jeg hadde nok gått på veggen hvis jeg skulle gått hjemme og vært frisk! Så hvis jeg fåt velge så blir jeg frisk og går på jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå