Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Kortversjon: Vi bor i et lite vertikaldelt hus. Vi har to barn, og bare to soverom. Det samme gjelder de i andre enden. Vi begynte så smått å prate om påbygg for noen år siden. Rett før jul bestemte vi oss for å gjøre noe med det. I begynnelsen av januar tar vi kontakt med ulike byggefirma for innhente anbud. Vi snakker med naboene (de skulle gjøre det samme) men får beskjed om at vi får velge som vi ville, de hadde bestemt seg for en (TOTALT ukjent) utbygger. Vi føler oss presset til å velge samme utbygger, for å få bygget ut. Ingen andre aktører var interessert i å bygge på samme hus med andre utbyggere. Vi drar på byggemøter, føler at vi får diskutert oss frem til løsninger vi kan leve med. Da 1. utkast kommer, viser det seg at ALT kona i nabohuset ønsket er kommet med på tegningene. Dette inkluderer ei løsning som ikke har uttelling på boa, men koster 250000+ å gjennomføre. Dette sier vi blankt NEI på. (Dette har vi jo ikke råd til!!) Det hele ender med at de trekker seg fra utbyggingen. Vi får skriftlig brev om at DE har trukket seg. Vi går tilbake til en av utbyggerne vi har vært i kontakt med tidligere, og oppretter et nytt sammarbeid med disse. Vi informerer naboene (mannen) om våre planer, for å være åpne. Han sier at de ikke vil stå i veien for våre planer, så lenge det ikke vil være sjenerende for de. Helt OK det. Vi spurte også om de var interessert i å være med å søke om påbygg, slik at de hadde det liggende dersom de ombestemte seg. Dette takket han nei til Så får jeg nå høre, at de planer om å bygge på, på egen hånd allikevel!! Helt uten å informere oss. Er det ikke normalt at de informerer oss, iallefall når vi går til dem med våre planer?? Vil vi likevel "stille først i køen" hos kommunen, når det gjelder å begynne å bygge? De har valgt å bruke denne ukjente ubyggeren vi gikk til i første omgang. Er han pliktig til å informere oss om at det blir utbygg allikevel? Videre har hun gått til andre naboer og fortalt at vi har ødelagt for dem. Har vi vært helt urimelige når vi sagt at et ekstrarom til 250000 er helt uaktuelt? Blir helt overrsaket over enkeltmenneskers måte å behandle andre på. Har mest lyst til å flytte, men det betyr at begge ungene vår må bytte skole, og det synes jeg blir en for stor pris. De går i 1. og 3. klasse...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 De må jo gi nabovarsel?? Jeg synes det høres ryddig og ærlig ut sånn som dere har gjort det. Men jeg ville nok ha tatt en liten personlig prat ang det hun har sagt om dere til andre naboer, bare for å skvære opp. Be dem på kaffe, og snakk om det. I en hyggelig tone. Det tror jeg at jeg ville ha gjort. Tross alt skal dere bo og leve side om side i mange år!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har virkelig prøvd å "skvære opp" med henne også. Problemet er at hun har noe veldig imot oss, uten at jeg vet hva det kan være... Hun rett og slett overser meg når vi møtes på gata, snur seg demonstrativt bort... I sommer var hun "perlevenninne." Nå har det snudd helt uten grunn. (Eneste grunnen må være dette rommet??) Er sånn at jeg til tider lurer på om det kan være noe psykisk, helt uten at jeg er noen psykolog.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå