Gjest Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Fikk apocillin tbl. Har smerter i hele ansiktet og ørene..Alt er potte tett. Helt ille. Noen som har fått apocillin tbl for det samme og som kan fortelle meg hvor lang tid det tok før tbl begynte å virke.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Du merker nok en bedring i morgen, skal du se God bedring!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Sist jeg fikk apocillin ble jeg bedre etter 1 døgn ca... hadde crp på 86 på kvelden, og 132 på morningen. Så det gikk kjapt oppover... etter første dagen med medisin følte jeg meg bedre... HÅPER du opplever det samme!! :) Har du ikke noe virkning etter 3 dager må du få nye...
Gjest ->>- Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 De begynte aldri å virke. Amoxicillinen jeg fikk et par dager senere, gjorde derimot susen.
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Har nå googlet meg fram til at bakteriell bihulebetennelse skyldes enten pneumokokker eller Haemophilus influenzae. Apocillinen virker mot pneumokokkene, mens amoxicillin virker mot det sist nevnte. Så får krysse fingrene for at det er pneumokokkene som har tatt turen til mine bihuler. Og at jeg er bedre i morgen.
Kate77 Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Om du ikke blir bedre raskt vil jeg anbefale akupunktur på det sterkeste. Jeg gikk med bihulebetennelse i tre uker, var en gang på akupunktur, vips var alle smerter borte!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 AU! Hadde det likedan før jul.... Fikk apocillin, tok 4-5 tabl om dagen tror jeg, ganske bra hestekur. Men dagen etter så hadde de verste smertene gått over. Ta to paracet eller en paracet + en ibux så kanskje det hjelper til antibiotikaen begynner å virker.
Solita 79 Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Føler med deg. Det du beskriver der er akkurat det samme som jeg hadde i januar. Jeg fikk ogå apocillin først. Men etter 3 dager og ingen bedring fikk jeg ery max først da hjalp det. Var på legevakten første gangen og fikk apocillin, men da jeg kom til fastlegen sa hun dette ikke var riktig medisin for bihulebetennelse. Lykke til og god bedring
1974 Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 jeg og hadde nylig bihulebetennesle og crp på 160. Merket bedring etter ca 1 døgn allerede med apocillin. Var en hestekur med 2 tabletter 4 ganger i døgnet...lykke til!
Ranveig R Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Auda. Eg har ikkje hatt bihulebetennelse, men er mykje plaga med halsbetennelser/streptokokkar og har personleg reknord på CRP 150. Det var ILLE. mellom 40 og 40,5 i feber i 2 døgn. Fekk apocillin, og feberen gjekk nedover/eg blei merkbart bedre under eitt døgn etter kuren var påbegynt. Var så å seie symptomfri (berre litt slapp/sliten) etter drøyt 2 døgn. God bedring!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Hadde dobbelsidig bihulebetennelse for en stund siden.. Og jeg skjønner godt at du syter litt.. Det gjorde jeg og.. Masse.. Det er vondt det.. =( Jeg fikk apocillin 650mg og de jeg merket god bedring etter 3 dager.., men merket ikke noe dagen etterpå som mange gjør.. God bedring.. =)
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 Takk for svar alle sammen:) Det hjelper å se at andre har blitt raskt friske av noe som i nuet kjennes helt uutholdelig.
Linchen Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Kom deg til akupunktør med en gang - da letter bihulene godt!
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Jeg merket heller ingenting til medisinene før det var gått tre dager. Fikk også appocillin 660 mg fire ganger daglig. Eneste som lindret for min del var å sitte med jeven mellom rom i dampbad for så å blåse det jeg var god for. Paracet funket ikke som smertestillende så til slutt måtte jeg faktisk få paralgin forte. Jeg klarte ikke lys, tenna kjentes ut som de skulle ramle ut, ørene kjentes ut som de skulle sprenges og jeg var regelrett hoven i ansiktet. Min lege sa til meg at medisinen bruker lang tid på å virke siden det er så lite blodårer i bihulene der gørra ligger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå