Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 har i dag fått spm om å være med til syden når snuppa er 6 mnd.(bli spandert tur på av svigers).men jeg er skikkelig i tvil..har lyst, men alikevel ikke!! usj..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Det er lettere å ha de med når de er små enn når de begyner å bli 2-3-4 år. Vi var med første da hun var 6 og 10 mnd og med nr.2 da hun var 5 mnd. Har vært helt supert. Men jeg syns de at det er viktig å planlegge og ta med alt man trenger.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Vi var i Spania når minsten var 6 mnd. Var helt supert! Men han var ikke da av typen til å være våken på natta, og grine støtt. Så det gikk så fint Verre med ho som var 3 1/2, og møkksur hele uka...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Svigerfar har spandert på oss tur til kreta i juli. Da er lillemor 7 mnd. Vi har ingen betenkeligheter med å reise. Vi gleder oss. Og som andre sier her, så er det nok lettere å reise med henne nå, enn når hun er 2, 3, 4 år!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 må innrømme at jeg ikke ser problemet her... Hvorfor skulle du ikke dra?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 har flere grunner til at jeg evnt "gruer" meg til en sånn tur til utlandet når hun er så lita..1. hun sover laangt i fra hele natten. 2. drasse med seg barnevogn og bilsete og alt annet DILL på flyet. 3. hun får mme, flasker og mat må være med, og vannet må visst kokes lenge der nede 4. jeg må vel hele tiden gå rundt å passe på at hun ikke er i solen. 5. det blir vel egentlig ingen "ferie" i mine øyner6. Ha med seg den utålomodige jenta på flyet? hehe, syns jeg ser det....når jeg tenker på det blir jeg bare stressa..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 jamen skal ikke svigers være med da?? Da er dere jo 3, kanskje 4 voksne som kan dele på å passe den lille..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Vi har også fått tilbud om å få en tur til syden, men vi sa vi heller ville ha det til gode til barnet var eldre. Grunnen er at vi ikke orker tanken på å drasse med vogn og alt annet som må med. En annen grunn er at det koster mye penger for en tur som barnet ikke får noen minner fra, for barnet sin del kan vi like godt feriere i norge på sommeren. Har ikke noe imot å ta med små barn til syden, men vi velger å ikke gjøre det selv om vi kan få turen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 joda, de skal de, men jeg vil heller si vi er 2..meg og mannen. Svigers er flinke til å dulle men er det LITT sutring, så er det rett tilbake til en av oss skjønner hva du mener liksom, har jo ikke lyst å si nei når de er så snille og vil spandere. men jeg tror faktisk jeg gjør det. Mannen må jo bare reise om han vil, men tror jeg og småtta blir hjemme:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 godt å høre at det ikke bare er jeg som er "giddaløs" når det gjelder syden styret. Hadde ikke reist jeg heller. det er ikke bare-bare. har gjort det en gang for mye med liten bebis! (spesielt visst hun ikke sover godt/hele natten)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Når dere er så negative er det nok best å være hjemme ja.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Jepp, skikkelig negative:) er ikke det det går på. men greit, du får syns det du:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Jeg er ikke negativ, jeg er realistisk! Når jeg har ferie så skal jeg ha ferie!!! Gidder ikke stresse rundt på en flyplass med vogn og tusen bagger, og en unge som skriker fordi den ikke forstår hva vi driver på med! For meg er det mer positivt å pakke bilen i vårt tempo, uten at vi skal rekke noe, kjøre til ei hytte ved sjøen og ta livet med ro, det er ferie for meg nå som jeg har små barn!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 nonym over her:Kunne ikke sagt det bedre HI
2 gutter og 1 jente Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 har vært på ferie med førstemann når han var litt under ett år, og det var null problem. nå skal vi igjen når han er 2, og lillebror er da 7 mndr. blir supert det. hærlig ferie der man slipper å tenke på å lage mat, vaske klær og hus og gud vet hva i 2 hele uker. gleder meg såååååååååååå! husk at ikke alle barn reagerer negativt på å reise. min kar tok det hele med knusende ro, han sov når han ble trøtt og spiste når han var sulet vi hadde med ei trille til han som han kunne sitte i og slappe av nå han ville. hadde jo ikke med bilstol og slikt nå...det trenger du jo ikke. ha med ei lita trille som kan klappes paddeflat også er det bare å hygge seg. kose seg i basseng og bare slappe av. ingenting er bedre:D et annet tips hvis du var redd for sola så kan ungen ha på uv-drakt. skal også ha med en meitai som lillebror kan slappe av i mend vi går rundt på flyplassene.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har vært i utlandet mange ganger med små barn og syns ikke det er stress. det kommer ann på hvordan dere legger opp løpet det. Om dere lett blir stresset og ikke klarer å organisere er det nok best å vente om dere tror det blir lettere med større unger. Noe det ikke blir. Man stresser ikke rundt på flyplassen med vogn og bagasje. Man sjekker det inn og har ungen i en bæresele eller lånevogn
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #17 Skrevet 24. mars 2009 jo vi må jo ha med bilstol når dit vi skal ligger 45 min kjøretur fra flyplassen..?! skjønner jo at det ikke blir mindre stressende med større unger, men da skjønner de i det minste at de er på ferie;) så sjeldent som vi er på ferie, så er det jo kjekt at de har utbytte av det også da..forresten noen som vet med vann og sånn der nede? I og med at hun kun får mme, så må vel gjerne vannet koke lenger eller noe sånt? vi får se, men orker ikke tvinge meg selv til å reise på ferie om jeg ikke vil liksom. Skjønner at folk syns jeg er negativ eller noe i den duren, men vi er jo forkjellige og har lyst til ulike ting. ville bare høre om det var mange som hadde reist til syden med de små jeg da
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 24. mars 2009 #18 Skrevet 24. mars 2009 Syns ikke HI er negativ her. Selv velger vi også å vente med sydenreiser, for oss finnes det alternative feriemuligheter som i våre øyne er like trivelig/mindre stressete enn å fly til sprengvarmen i syden. Så; vi ville nok også ha takket pent nei.
Patetica fåkksi Skrevet 24. mars 2009 #19 Skrevet 24. mars 2009 "Noen som vet noe om vann og sånn der nede?" - Litt mer presis? "Der nede" er et enormt område, det blir som å spørre om noen "veit noe om maten i Europa". 1) Drikk vann fra flaske. 2) Om du må koke vannet, altså om du gjør det i Norge også til mme, så kok det i utlandet også. Flaskevann trenger du ikke koke noe mer enn vann i Norge.
Patetica fåkksi Skrevet 24. mars 2009 #21 Skrevet 24. mars 2009 Da kjøper du flaskevann. Bezoya er best for nyrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå