Gå til innhold

uregelmessig hjertelyd på babyen er i uke 25 :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har på de siste kontrollene hatt urgelmessig fosterlyd . det varierer fra 180 og ned til 60 slag i løpet av tiden jordmor lytter pluss att de hopper over noen slag :(

I dag ringte min jordmort til sykehuset og snakket med legen men de sa bare att jeg skulle følge med på liv og så skulle jeg tilbake om 14 dager igjenn på kontroll.

Hvis det ikke ble bedre skulle jeg henvises til ny ultralyd på sykehuset.

Noen andre som har vært borit dette ??

Blir jo litt bekymret ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen andre som har opplevd dette ??

Skrevet

Beklager...men dytter opp for deg:-)

Håper alt er bra med den lille bebisen din....

Skrevet

Jo jeg har vært borti dette... var på ultralyd for snart to uker siden, og da sa jordmoren at hjerteslagene var "umodne", det slo noen ekstra slag innimellom. Hun sa at det ikke var farlig, men at jeg skulle få komme tilbake om to uker til ny ultralyd å sjekke om det da var som det skulle... For når hjertet ikke var helt utviklet, kunne dette skje, og aller oftest gikk det på plass av seg selv. Hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg for dette, men at jeg skulle få komme tilbake for min egen del :) Det er nå på torsdag, og jeg gleder meg til å se den lille prinsen min igjen, men jeg gruer meg også litt i tilfelle det ikke har gått på plass av seg selv enda... Men vi får håpe at alt er som det skal med de lille bebissene våre :) krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :)

Hos meg var det ikke de ekstra slagene som bekymret så veldig mere det att det var så veldig variabel hjerte rytme ...

De lurte veldig på om det var noen med hjertefeil i familen , men det er det ikke på noen side :)

Håper de neste to ukene går fort så jeg får kommet tilbake for å sjekke om ting er blitt bedre :)

Hvor langt på vei er du ??

Håper alt går bra med den lille prinsen din på torsdagen , skal krysse fingrene for deg :)

Skrevet

ja vi får satse på at ukene går fort slik at du også får sjekket det :) tiden har ihvertfall gått fort her, og håper så inderlig at alt går bra på torsdag :) Jeg er 20uker på vei :)

Skrevet

send gjerne en liten meld så jeg får høre hvordan det går med der til torsdagen :)

lykke til :)

Skrevet

det samma sjedde me meg. var på vanlig kontroll i uke 24 hoss legen. og han sa at gutten i magen hadde uregelmessig hjertelyd, så han tok en telefon til sykehuse og du sa jeg skulle komme på en hjrtelyd sjekk med en gang! skal love deg det ble maasse grining på vei til sykehuse, alle slags rare og fæle tanker kom. off.etter mye venting ble hjertelyden sjekket av jordmor og lege. de hørte et ektra slag mellom hvert 5-8 hjerteslag, men var ikke helt sikker på om det var min puls som slo inn så det ble ultralyd og fant ud at det ikke var min puls som slo inn men at han hadde et ektra slag melom hver 5 slag. ikke noe farli #puh# . de satt meg opp til ny ultralydtime av hjerte hans en måned etterpå! og der var jeg sist mandag og hjertelyden var heelt perfekt nå! det ektra slaget var ikke der lenger så jeg håper jo at det samme gjelder deg og at alt går bra :D sorry ble litt langt og rotete dette her men håpet det hjelper litt :) er foresten i uke 30 ;)

Skrevet

så utrolig deilig for deg att alt ordnet seg :) Skjønner godt att det ble noen tårer på vei til sykehuset , godt alt endte godt:)

Jordmor syns de skulle tatt en titt på hjerte men den dr hun snakket med virket ikke bekymret holdt å sjekke om 14 dager ....

Er bekymret for att det skal skje noe med den lille men må jo stole på dr..

Rart att det er så forskjellig praksis på de forskjellige sykehusene , men nå er jo ikke Fredrikstad sykehus kjent for å være det beste heller da ..

Har heldigvis en kjempe flink og snill jordmor som jeg føler meg veldig trygg på og som sa det bare var å ringe eller komme innom om jeg følte for det før neste time hos henne :)

Håper disse ukene går fort så jeg kan få sjekke den lille igjenn :)

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Hadde også uregelmessig/urytmisk fosterlyd på en sjekk hos jordmor for en ukes tid siden. Hun ringte også til sykehuset og vi fikk UL samme dag. Den viste også at hjertet til den lille er urytmisk (virket som noen slag var mindre enn de andre/hoppet over slag innimellom). De sa at det var helt vanlig, men ville ha oss på kontroll igjen. Var på kontroll denne uka, og da slo hjertet helt fint :-) Skuldrene sank mange hakk da gitt, man blir jo så bekymret. Så to ulike fødselsleger og jordmødre har sagt til oss at det er helt vanlig med så små hjerter (er i uke 25 nå forresten), og at vi ikke skulle bekymre oss (men man gjør jo det allikevel da..). Så kommer til å være spent på neste kontroll, men håper hjertet slår like jevnt som på kontroll-UL da. Lykke til :-) Skjønner veldig godt at du er bekymret!

Skrevet

hei så bra att alt stod bra til med den lille i magen din da :)

Var en tur hos jordmor i dag igjenn til kontroll og ultralyd og da så det ut som hjerte til den lille slo helt fint :) Hun ville fortsatt ha meg tilbake om 14 dager for å sjekke att ting fortsatt virket fint .. jeg ble så lettet hun sa att om alt virket fint på neste kontroll så var det nok bare aitt hjerte var litt umodent.. Mine skuldre senktet seg også mange hakk :) så nå satser jeg på att alt er bra om 14 dager også :)

Fikk også vite att vi ventet en jente :) De har ikke kunnet sett det før nå så det var kjempe morsomt :)

tusen takk for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...