♥ Snøblomst ♥ Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Det må være noe helt enkelt. Er ikke hjemme fra jobb før 16.30 og damene kommer klokka 19.00. Har tenkt på reker men hadde vært kjekt med forslag fra dere. Jeg er absolutt ikke en god kokk ;o)
Sivalur Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Lasagne, taco, hjemmelaget pizza...? Reker hørtes forøvrig veldig godt ut, takk for tips!
Nattinatta Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 spennende tråd! hvor mange hjemmelagede pizzer burde en beregne til 10 pers? skal også ha endel venninner på besøk snart!
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 hvis jeg skal servere noe godt å lettvindt lager jeg en gryte som kalles for spareklubbens gryte og serverer rundstykker og salat til. gryten består av kjøttdein,spagetti,løk,paprika,rømme,ost,ketchup og tomatpurè. å stekes i stekovnen. hørse ikke noe serlig ut,men den smaker aldeles nydelig. =)
Sivalur Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Av min egen hjemmelagde pizza, så spiser vi to voksne og en småspist 3-åring, opp sånn ca en pizza.. kommer vel litt an på hvor stor man lager den og hvor mye fyll man har på, men ville hvertfall regnet 3 hvis du har på mye fyll (type kjøttdeig) eller 4 hvis du har på lite/tynt fyll (som skinke og pepperoni). Bedre å ha litt for mye enn litt for lite. Jeg skal også ha noen venninner på besøk snart, men vi blir bare 5 totalt så jeg skal prøve meg på tapas for første gang i mitt liv... ! Og så er det på lørdag, så jeg har fredag kveld til å forberede og god tid på lørdag. Med gjester rett etter jobb på fredag hadde det nok blitt pizza el.l.
Bie&babylove:-) Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Ost og kjeks, div grønnsaker og dipp, og goood rødvin til! :-)
Den lille blå smurfen Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde samme 'problem' sist fredag, og her er et supert tips: Torsdags kvel skjærer du opp (til 7 damer): 10 store poteter 2 rød løk 1paprika 1-2 chili 2 fedd hvitløk ha alt i ildfast form før du steker 500 g karbonadedeig med to poser tacokrydder på og har over potet/grønnsakene. Slå over 2 små med matfløte. Ha over aluminiumsfolie og sett i kjøleskapet 1 time før gjestene kommer drysser du ost over formen og steker i ca 45 min ved 220 grader! I mens lager du enkel salat! Super godt og litt 'nytt' :-)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2009 Takk for utrolig mange bra tips!!! Og du Havets datter, vil du dele oppskriften med meg? Hørtes deilig ut!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2009 Oi, dette hørtes spennende ut "den lille blå smurfen"! Takk for tips!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Jeg pleier ofte lage salat på jentekvelder. Har oppi spekeskinke og pesto av soltørket tomat, pasta, rødløk osv. Andre ganger buker jeg egg og bacon eller kylling oppi. Også lager jeg hjemmelaget dressing av kesam. Enkelt og godt. Kan severe rundstykker til.
Masaili <3 Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 Enchiladas: (Denne oppskriften rekker til 3 -4 personer) Ingredienser: 8 myke tortilla lefser ½ kg kjøttdeig tacokydder evt. enchiladas spice mix 1 boks mais 1 finsnittet purre revet ost til gratinering Ingredienser til en tilhørende salat: Eksempelvis: mais, tomat, agurk og isbergsalat. Litt god olivenolje og litt maldon salt. Tacosaus. Mild, medium eller hot – det du liker best! Dette gjør du: Sett stekeovnen på 200 grader Brun kjøttdeigen i middels varm panne tilsette kydder og ½ dl vann bland godt. Ha i finsnittet purrer, en liten boks mais og evt. litt chili. Kok under omrøring i 3-4 minutter. Ha blandingen over i hver av de lefsene du har. Dekk halve siden og rull sammen og legg ned i en passende smurt ildfast form. Strø over revet ost. Sett inn på midterste rille i en forvarmet ovn. Stek i 15 -20 minutter. Server med salat, rømmedressing og tacosaus.
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #13 Skrevet 24. mars 2009 her er oppskriften på spareklubbens gryte =) Bruk en stor eller 2 vanlige ildfaste former. 750 gr kjøttdeig 3/4 dels pakke spagetti 1 stor løk 1 stor paprika 1/2 flaske ketchup 1 glass tomatpurè 1 pk lett rømme 1 pk revet pizza ost litt vann og melk Stek kjøttdeigen og kok spagetti. bland hakket løk og paprika sammens med kjøttdeigen. lag en saus av ketchup,tomatpurè,melk og vann. at det blir litt flytende. du ser hvor mye som må til når du har stekt kjøttdeigen. bland så alt sammen i en stor bolle før du fordeler det i den ildfaste forma/ene. stekes midt i ovnen på 220 gr i ca 30 min. server med rundstykker og salat til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå