Gå til innhold

Dere som har flere fødsler bak dere! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 3 gangs fødende, og hører hele tiden at den 3 fødselen ofte er litt treigere enn den andre, men ikke like lang som den første.

Min første fødsel varte i ca 12 timer (fra jeg fikk regelmessige rier), den andre fødselen var veeeeeldig kjapp og varte bare i 15 min (fra første vonde rie), hehe....

Åssen var fødslene deres, gikk det fortere for hver gang, eller opplevde dere at tredje gangen var litt treigere enn andre?

Håper på mange svar, så jeg kan få en liten ide om hva som er "vanlig" :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte et spørsmål!

Åssen fødte dere i forhold til terminen??

Jeg fødte 2 dager over terminen første gangen og 2 dager før terminen andre gangen. Begynner å bli veldig klar for å møte lillegutt nå, så håper jo at det skjer noe før terminen denne gangen også :)

Skrevet

hei ;)

min første fødsel tok 4 1/2 t fra første rie,vannet gikk en time før ;)

m andremann tok d 1 1/2 t fra første effektive rie,begynte m blødning 45 min før d starta ;)

jg snakka m jordmor om d får har så mye modningsrier og hu sa d at tredje fødsel gjerne kunne gå like fort som andre.. men at man gjerne kunne oppleve endel falske alarmer,før d virkelig var igang ;) var helt vanlig å kunne gå m 3-4 cm åpning en stund også ;) så blir spennende og se hvordan d blir ;)

lykke til ;)

Skrevet

første er født 16 dager før og andre er født 4 dager over,men da gikk jg på riedempende halve sv.skapet.. hvis ikke hadde nok han kommet før også ;) håper jg slipper å gå helt frem denne gangen,har endel komplikasjoner denne gangen så kan hende jg blir satt igang... men har nesten utflata livmorhals og er moden så kan jo skje noe av seg selv snart også ;) veldig klar for å møte guttebass nå ;)

Skrevet

Mine fødsler har gått lettere og fortere. Første fødte jeg 2 dager før termin, andre fødte jeg 3 dager før termin og nummer tre fødte jeg 14 dager før termin, men nå ble jeg satt igang med modningspiller og drypp.

Skrevet

Jeg har født tre ganger og dette er min erfaring:

1.fødsel, 7 dager før termin: 4-5 timer, fin fødselsopplevelse, men måtte få epidural på slutten

2.fødse, 8 dager før terminl: 2 timer, flott vannfødsel

3.fødsel, 9 dager før termin: en superenkel og fantastisk flott hjemmefødsel, utrolig nok ikke smertefull!! Skjønte egentlig ikke at jeg var i skikkelig fødsel før jeg kjente jeg måtte presse ;) Så vet ikke hvordan jeg skal regne ut tiden på denne fødselen, hehe.

Jordmødrene sa til meg man som tredjegangsfødende ofte kan oppleve at man er sikker på fødselen har startet, men at det stopper opp. Slik kan det holde på en god stund - det er også veldig vanlig at man blir tidlig moden og går med en del åpning lenge før termin, uten at det skjer noe mer, det var også min erfaring:)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg gikk en uke over med første mann og det var ca 8-10 timer effektiv fødsel, andre mann ble født på termindag med effektiv fødsel 2 1/2 time, tredje fødte jeg også på termindag, men fødselen i seg selv var mer lik første, men dog litt kortere ca 6 timer.

Nå skal jeg føde for 4. gang og lurer fælt på om det blir likt som sist eller kanskje det blir en drømmefødsel som nr. 2..:) Noen som har erfaring med nr. 4?

Skrevet

1.fødsel: 14 timer på sykehuset - litt rolige perioder i løpet av den tiden, tøfff fødsel synes jeg, endte med sugekopp. 3 dager over termin.

2.fødsel: Startet med vannavgang, rier en time etterpå, etter 2 timer med rier var han født.Ukomplisert fødsel, 9 dager over termin.

3.fødsel: Startet med rier, vil vel si 2 timer med fødsel ca. Ukomplisert fødsel, hadde en falsk alarm 4 - 5 dager før han kom. 1 dag etter termin.

Jeg og er veldig spent på fødsel nr. 4...

Skrevet

Skjønner ikke at det går an å føde så fort jeg... Brukte 23 timer fra jeg kom inn på sykehuset, da hadde jeg gått med rier i 1 1/2 døgn... Ikke sovet, ikke spist, var helt utslitt. Det gikk så vanvittig tregt... Nå er andremann på vei, ni år senere, og jeg kan ikke helt forestille meg at det vil ta like lang tid denne gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...