Gå til innhold

Noe lunde "lettvint" til konfirmasjon (50 stk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei dere.

Har tatt på meg det å lage mat i en komf i slutten av april og skal prate med faren til konfirmanten på tors. Skal ha tre forslag til forrett og hovedrett. Dessert skulle de ta selv. Mest sannsynlig riskrem.

Hvir jeg har forstått det rett så har jeg et storkjøkken å kose meg med, så slipper begrensningene til et vanlig kjøkken.

Hva er "enkelt"? Dvs slik at jeg slipper dager og dager på forbredelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomkålsuppe,svinestek..evt gryterett med ris og salat.Rekecoctail...hjemmellaget biff strganof,

Skrevet

Hjemmelaga blomkålsuppe og oksestek m shampinionstuing(er d sånn det skrives hm..

Skrevet

Til forrett hvitløks kamskjell i hjemmelaget hollandaisesause. Hovedrett laks kokt i lake, med kokte poteter, agurksalat og sukkerrømme. Til dessert sjokolade fondant eller en mørk mektig sjokoladekake med bringebær saus til.

Skrevet

...fikk akkurat vite at fisk er uaktuelt pga allergi, så da kan jeg stryke dine (gode) forslag og mine scampispyd og lakseruller....

Skrevet

Nei, det skal jo aldri være enkelt hehe...

Hm, nei altså da har vi jo for eksempel

Forrett: Ferske dadler rullet inn i en veldig god spekeskinke.

Hovedrett: Kyllingwok

Dessert: Hjemmelaget karamellpudding

eller

Forrett: God klasetomat lag på lag med en fersk mozzarellaost og parmaskinke

Hovedrett: Røkt svinekam med surkål til

Dessert: dessertost og frukt

Er for øvrig forferdelig glad i Bidos som fest mat jeg, men vet ikke hvordan det er der du er fra.

Skrevet

forrett: Honningmelon med spekeskinke.

Hovedrett: oksesteik eller svinesteik med tilbehør

Skrevet

Forrett: lefseruller med spekeskinke, snøfrisk og ruccola, eller asparges med ridderost og spekeskinke.

hovedrett: Fylt kalkunbryst (jeg pleier å fylle med en blanding av sopp, løk, krydder og bacon), fløtegratinerte poteter og saus med masse estragon i. Eller hva med reinsdyrstek med viltsaus, duchessepoteter og grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...