Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Var på første svangerskapskontroll i uke 7, og syns det er veldig lenge til neste gang (uke 24). Kan ikke huske at det var så få forrige gang jeg var gravid, men mulig det var jeg som "sneik" meg til en ekstra kontroll dengang. :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Nå har de vel gått over til å ha 8 kontroller, inkl den ordinære ul'n. Så er ikke så mye å hente lenger...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Er jo ikke nødvendig å drive å fly til legen hele tiden, så lenge man er i god form å alt føles bra. Å mistenker man lite jern, UVI ol, så er det jo bare å ta en tlf til legekontoet/jm å be om en skjekk, er ikke værre. Men så lenge man er helt frisk, er det unødvendig å dra på noen fler enn 1 kontroll før UL.
FlightlessBird Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 jeg har gått en gang i mnd i alle mine tre svangerskap! Syntes det er veldig trygt og godt, ikke for ofte og ikke for lite! Er jo ikke alltid man merker på kroppen at noe kanskje er galt! Så ja, jeg syntes det var veldig lenge å vente før neste sjekk!
*bolla pinnsvin* Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde to før UL i sist svangerskap og én denne gangen, så kanskje de har kuttet ned. Personlig synes jeg ikke det gjorde noe, for jeg har vært i god form hele tiden, men hvis du gjerne vil ha en kontroll til, så ring og hør. Har aldri vært med på å bli avvist hos legen min når jeg har vært gravid.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Du dro tidlig til legen om du var der allerede i uke 7. Det vanlige er første i uke 10-12 og så ul ca. uke 18 og så legen eller jordmor i uke 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå