Gå til innhold

Fødebag og planlagt keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye må jeg pakke da egentlig?

(Mannen kan jo selvfølgelig komme med påfyll etter hvert...)

Noe spesielt jeg må ha med siden det er keisersnitt?

Ble plutselig helt nybegynner igjen siden jeg ikke har tatt keisersnitt før...

Vanlig å ligge på barsel i mange dager, eller er det mest vanlig å bli overflyttet til pasienthotell de siste dagene før hjemreise?

Etter forrige fødsel kom jeg direkte til pasienthotellet etterpå - og måtte da besørge alt av bind osv. selv. Også begrenset tilgang på håndklær m.m. (KK i Bergen) - er det samme prosedyre på barsel, eller får man dette på sykehuset da?

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 - ks 26.mars :)
Skrevet

Pakk det samme som alle andre, bare pakk MER ettersom vanlig liggetid som regel er 4-5 dager. Sist hadde jeg hastesnitt og lå 8 dager, og hadde kanskje pakket for 3 dager ettersom jeg så for meg en flott og fin vaginal fødsel med rask hjemreise.. Joda!

Her i Skien hvor jeg skal ha ks om 3 dager ligger jeg hvertfall 4 døgn.

Pakk også med truser som går høyt opp over arret hvor du skal snittes, ettersom det er veldig vondt å ha truser som går å gnager rett i arret.

Halspastiller og noe som lindrer sår og tørr hals er et MUST. Å hoste eller le etter et keisersnitt er ren tortur! så prøv å unngå det om du klarer :)

Her i Skien har vi kun barselavdeling og ikke pasienthotell så alt av både bind og bleier får vi der :)

Skrevet

Ta med en liten pute som du kan holde på såret når du ler eller hvis du må hoste. Det har jeg ihvertfall blitt anbefalt.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Eg fødte på Kk (i Bregen)-07- eller det vil si at det ende opp med haste ks da.

Eg låg i 5dager etterpå og fikk ikkje på barselhotellet etter ks pga dei skal følge med såret og hvordan det går også for du smertebehandling der og sprøyte i magen en gang for dagen den er for å ungå blodplopp det fikk hvertfall eg.

For bind/bleie der gjorde hvertfall det når eg var der i -07-også kan det hende på kjem på fleirmanns romm.

hvis det er noe så kan du berre sende en pm til meg...

Lykke til...

Skrevet

Supertips er å ha med abdominal belt fra uriel. (mage-/hofte bandasje)

Selges hos Samarit og andre som selger bandasjer. Koster 457,-

Det er et slags hvitt korsett som puster og som holder alle indre organer på plass etter KS og festes med en bred borrelås foran. Det finnes i forskjellige størrelser. (Ta hoftemål)

Dette ble jeg anbefalt av ei som har tatt KS, og har tenkt å ha det med til mitt planlagte KS. Er også godt å bruke i tiden etter KS for å stabilisere musklatur ved løft og anstrengelser, (som man selvf. prøver å unngå mest mulig) Dessuten holder det "magemassen" på plass :-)

Ellers har jeg tenkt å ta med meg vid kose-/buksedress til å gå i etterpå :-)

Amme-bh og muligens dobbel ammepute og elektrisk brystpumpe.. litt usikker på om jeg kommer til å trenge dette????

Skrevet

Et tips fra meg er å ta med glatte klær, "silke" pysj e.l. Var sinnsykt pes å komme seg ut av senga de første dagene, med glatte klær glir du litt lettere:) Velourdressen jeg hadde tenkt å kose meg i etter fødsel ble bortkastet for å si det sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...