Gå til innhold

strekkmerker og nattlysolje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har tatt nattlysolje under graviditeten? Kan forebygge strekkmerker.

Hun i helsekostbutikken mente de var veldig bra og ikke skadelig for fosteret å ta disse kapslene. kunne ta 4 om dagen sa hun.

finner ikke noe sted hvor det står det ikke er bra å ta når man er gravid , men ville høre her inne og.

kanskje noen med erfaring =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googlet "nattlysolje gravid" og fikk bl.a. opp dette: (fra weifa.no)

Gravide og ammende:

Nattlysolje bør ikke brukes av gravide uten etter samråd med lege. Sikkerheten ved bruk hos gravide er ikke undersøkt, og nattlysolje kan også føre til en øket blødningstendens, noe som potensielt kan øke abortrisikoen. Det er ikke rapportert uheldige effekter av nattlysolje ved amming. Det antas at nattlysolje i anbefalte doser er trygt å bruke under amming.

Skrevet

Finnes ingenting som hjelper mot svak bindehud..

Smøre inn magen med fuktighetskrem er vel det "effektivste"

Skrevet

Hmm, jeg tror jeg ville rådført meg med lege hvis jeg var deg.

Jeg har hørt at nattlysolje blir anbefalt til bla.a. de som er plaget med pms og humørsvingninger-

Pga dette ville jeg tro at de på en eller annen måte kan påvirke hormonene, og da ville jeg vært litt skeptisk til å bruke dette under graviditeten.

Skulle jo tro hun i helsekostbutikken vet hva hun snakker om, men jeg ville ikke stolt blindt på det.

Men hvis det er greit å bruke, så høres det jo naturlig ut at det kan smøre huden fra innsiden:)

Skrevet

Hei! Nattlys olje kan du ta i graviditeten. Det finnes i både eye-q og mum-omega som er kjempe bra tilskudd for gravidet. Men jeg ville ikke tatt et reint nattlysolje produkt. Nattlys olje er omega 6, og omega6 konkurerer med omega 3 om å få plass i kroppen. Å det er veldig viktig med omega 3!! Forholdet skal være 1:3, altså 3 ganger høyere inntak av omega 3. Så "generelt sett" tar du 1kapsel nattlysolje, bør du ta 3 kapsler omega3 også.

Om du vil velge å spise kapslene mer, kan du kansje åpne de å smøre på magen...?

Skrevet

de har nå fådd tilbake den fantastiske e vitamin facial oljen hos bodyshop. den inneholder hvetekimolje,det er mange som har benyttet denne til å smøre magen med,og så ha en rik bodylotion på toppen. jeg bruker den fra mama mio. :)

Skrevet

tusen takk for masse svar =)

jeg tror jeg dropper de kapslene da, er ren nattlysolje omega 6.

satser på kremer og oljer. ikke bra å forstyrre hotmonene mer enn de allerede er, og i hvertfall ikke minske opptak av omega 3.

S veldig klart i fra til hun i butikken at jeg skulle bruke det for å forebygge strekkemrker fordi jeg var gravid, merkelig at hun var så veldig positiv på det når man ikke vet om det er bra, kunne hvertfall sagt vet ikke ;)

jaja, da blir det smøring og masering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...