£adybird Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Venninna mi ble lagt inn på ullevål på fredag med svangerskapsforgiftning. De har ikke gjort noe ennå. I går ble hun sendt hjem for å slappe av hjemme. Noe hun ikke klarer... Trodde det var ganske alvorlig med sv.forgiftning. Å at man da ville ha babyen ut så fort som mulig. Jeg selv ble født med det å jeg hold på å dø. Noen som vet hvorfor man ikke blir satt igang? Det er 1 uke til termindato..
It's all about me Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Det finne mange grader av svangerskapsforgiftning, så tilstanden i seg selv gjør ikke at en automatisk blir umiddelbart igangsatt. Ofte fører det bare til mer overvåking av den gravide.
mayaya Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Det er vel mange grader av forgiftning også? Kommer nok an på nivåene de måler hos henne? Jeg vil tro at de har det under kontroll når de sender henne hjem for hvile? De fleste slapper forøvrig mye bedre av hjemme enn på sykehuset, så om de ønsker å vente litt og se hvordan nivåene går, er det kanskje med overlegg at de mente hun hadde det best hjemme?
AO3 Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Jeg er ingen ekspert på dette, men det er jo mange grader av svangerskapsforgiftning. For noen er det akutt livstruende og barnet tas med ks øyeblikkelig, for andre går det an å følge nøye med og se det an - det ideelle er jo at fødselen starter av seg selv. Det er ikke uproblematisk å sette i gang en fødsel, det øker sjansen for ks/vakum/tangforløsning bl.a. Legene unngår å sette i gang en fødsel med mindre de er nødt til det. De har nok dette under kontroll på sykehuset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå