-MtG- Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Det står at den ikke anbefales vedamming fordi østrøgenet kan sette ned melkemengden. Legen sa at den tok seg opp igjen etter 3-4 dager. Noen som har erfaring med nuvaring og amming?
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har ikke det, men dersom det er eneste grunn til at den "ikke anbefales ved amming" skal jeg søren meg få meg en sånn jeg også! For jeg er drittlei av å måtte spise godteri med papiret på *fnis*
-MtG- Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2009 Hihi:) Overgang i morsmelk: Østrogener kan redusere mengden og endre sammensetningen av brystmelken. Bør ikke brukes under amming. Hmmmmm.... Legen min skreiv jo ut resepttil meg i dag. Litt rart når det står det ikke anbefales?
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Men hvis det bare er mengden skjønner jeg ikke hvorfor det frarådes? *dum i dag* For jeg vil da tro at feks Tilla Meierier AS kunne klart å produsert seg over den kneika også, om det bare er det?!
-MtG- Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2009 Skjønner ikke jeg heller, men detstårjo noe om sammensetningen der også. Vet ikkehva jeg skal tro jeg. Legen anbefalte denne for meg. Man skal vel kunne stole på legen?
lego Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Jeg googlet nuvaring nå, og kom inn på en side for helsepersonell, der stod det flere steder at nuvaringen ikke skal brukes ved amming. Lurer litt på de forskjellige alternativene til prevansjon etter fødsel om dagen, og legen nevnte denne ringen for meg... Men jeg tror ikke jeg tar sjangsen på denne jeg da...
Bippe77 Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Legen min slo opp i legemiddelhåndboka... der står det at man ikke skal bruke nuvaring ved amming... så derfor gjør ikke jeg det! Men var en stor glede da jeg sluttet å kunne starte med nuvaringen igjen da! Deilig å slippe minipiller hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå