Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 vi har utvidet samvær med gutten til samboer, og pga det er vi av og til nødt til å ha han i barnehage når han er her i uka. Biomor har flyttet ett godt stykke unna så vi kan ikke bruke samme barnehage som henne. (4 timers kjøring om dagen for å ha han i barnehage er for det første uaktuelt, for det andre helt umulig å få til). så vi har han i egen barnehage her. han får masse ekstra oppfølging, og vi har avtale med barnehagen om at hvis han viser det minste tegn på å reagere på å måtte bruke to barnehager så blir det kutta ut på dagen. dette har vært helt fra begynnelsen når mor overtok omsorgen (begynnelsen av desember) og det har vært i samarbeid med henne. det var enten dette eller at vi begge kunne bruke en barnehage som lå midt i mellom for det hadde vært mulig å få til, for begge parter. men hun ville heller at vi skulle bruke to barnehager fordi det er lettere for henne med den hun har, for det tar henne 5min å gå dit om morgenen. men i dag tidlig fikk samboer plutselig telefon fra barnehagen vi bruker om at biomor hadde vært der og sagt opp plassen vår! Barnehagen godtok selvfølgelig ikke oppsigelsen fordi di var tilstede når avtalen ble laget med biomor, og vet om situasjonen. men alikevel! Hadde hun tatt en telfon hit og sagt at hun mente at ordningen ikke fungerte alikevell så hadde vi kutta den ut. i steden går hun bak ryggen på oss og prøver å si opp plassen vår! og nå virker det som hun har tenkt å dra samboer for retten igjen for å ta fra oss det ekstra samværet vi har også. jeg vet ikke om jeg takler flere rettsaker nå. har ikke vært annet enn rettsak etter rettsak siden jeg flytta inn med samboeren. Jeg orker snart ikke mer dritt fra den kanten.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Virker ikke som "kjerringa" er helt ved sine fulle fem ...! Har dere vurdert motsøksmål ? - at dere to kan få hovedomsorgen for barnet ... ?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 vi har allerede vært igjennom 100ogørten rettsmøter og 2 rettsaker. lillegutt bodde hos oss i over ett og ett halvt år. vi dro det til retten i første omgang fordi besteforeldrene plutselig sto på døra vår med gutten med beskjed om at vi måtte ta han, for de orka ikke mer og mor hadde vært forsvunnet i 2mnd. (frem til da hadde de nekta samboeren min å se han). men i siste rettsaken snudde alle helt om og hu fikk plutselig omsorgen igjen. etter det er det bare blitt værre og værre. siste som skjedde nå var at vi kom for å hente han i påsken (hu hadde han i påsken i fjor og avtalen er annenhver). men der var ingen hjemme og mor tok ikke telefon hverken når sambo ringte eller når barnevernet prøvde. endte med at han fikk mld med "Vi har dratt på ferie, gidder ikke snakke med deg nå vi får snakkes etter ferien vår" og det var det. hun har dukka opp i gårdsplassen vår og stått og trua både meg og sambo. jeg var alene hjemme så hadde helt noja og måtte få en kompis til å komme å jage henne. jeg må i grunn inrømme at jeg er litt re for henne ettersom hun har slått skulderen min ut av ledd en gang før. hun kommer med spydige kommentarer og skrev blandt annet på facebook når hun fant ut at jeg var gravid at "Stakkars den ungen som må ha dere som foreldre" og hun truer med at hvis ikke vi legger opp livene våre som det passer henne så får vi ikke se gutten lenger. det enda vi har rettspapirer på når vi skal ha han til enhver tid. så takk, vi har allerede forsøkt søksmål, og det blir ett nytt ett til sommeren igjen hvis det fortsetter som nå, men tviler på at det hjelper noe mer en forige gang.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 fy fa... for ei bi... det er sånne som henne som ikke fortjener å få barn... vil bare ha ungen for å gjøre livet deres vanskelig!!!! egoistiske drittkjerring... hehe min søster har vært i samme situasjon... heldigvis bedre nå... men i perioder helt jæ.... håper alt ordner seg...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 det er helt jævlig... vet ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn som vi har det nå. virker som vi må sloss for hver eneste gang vi vil se lillegutt. HL
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 NN 07:00 11.04.2009 skrev: For det har jo sikkert HI lyst til. **** Kanskje det er nettopp det HI har lyst til? Alle er ikke sånne drittkjerringer som det du tydligvis er. Håper du ikke har stebarn... Og til HI; Lykke til, håper dere får tatt rotta på bitchen i retten, så kan gutten bo i et hjem som (slik det virker på meg) er mer stabilt....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Ta vare på alt dere får av sms`er, det hun skriver på facebook, - ALT. Kan komme til nytte senere. Dessuten har dere jo også deres barnehage som kan fortelle om hva hun prøvde å gjøre. Håper så inderlig at det ordner seg for dere - og du, ikke gi opp - det er en liten gutt i dette som fortjener det BESTE, og det er tydeligvis hans far og deg, og ikke biomor. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå