Gå til innhold

Jeg blør ... :( Uke 20/21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp vært på skolen, og skulle på do.. og når jeg tørker meg kommer det blod. Ikke mye heldigvis - men nok til at tårene kom og jeg dro hjem. Prøver nå å ringe legen, men kommer jo ikke igjennom. Ringt fire ganger og sittet å ventet i 10 min hver gang!!!! Ringte legevakta, og de vil helst ikke gjøre noe uten henvisning fra lege men mente jeg burde komme meg til legen idag.. LIVREDD:(

Noen andre som har opplevd det samme? Har ikke kommet mer blod enn den gangen for ca en time siden... har mistet en gang før og er livredd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ikke har kommet mer og det heller ikke var friskt blod er det nok ikke noe å bekymre seg over.

Faktisk ganske vanlig å blø litt nå og da gjennom svangerskapet.

Greit å få sjekket det ut uansett, greit å slippe gå å bekymre seg.

Jeg hadde styrblødninger i helga jeg. (rant nedover bena) Det var skremmende og ekkelt det. Men enda da (og masse smerter i tillegg) viste det seg at alt var bra med mine to små. Jeg akn jo ikke vite med deg, men greit å se andre som blør og det går bra når en sitter slik:)

Jeg har faktisk blødd flere ganger, med klumper og alt.

Det kan være morkaka som gnisser litt, eller slimhinnene...hadde du sex i går? Ofte kan man blø litt etter sex.

Uansett lykke til:)

Skrevet

Viss blødninga berre var der og då - og det har stoppa heilt opp, så trur eg du skal prøva å ikkje uroa deg! Det er meir vanleg enn folk trur å ha blødningar i svangerskapet. Men det er nok lurt - om enn berre for di eiga skuld - å ta turen til legen! Eg har også mista ein gong, og skjønnar redsla di veldig godt. Men mest sannsynleg er det nok berre eit blodkar i livmorhalsen som har sprukke. Det samlar seg mykje blod der nede i løpet av svangerskapet, trykket aukar og det skal mindre til før ein blør.

Lukke til hjå legen!

Skrevet

Viss blødninga berre var der og då - og det har stoppa heilt opp, så trur eg du skal prøva å ikkje uroa deg! Det er meir vanleg enn folk trur å ha blødningar i svangerskapet. Men det er nok lurt - om enn berre for di eiga skuld - å ta turen til legen! Eg har også mista ein gong, og skjønnar redsla di veldig godt. Men mest sannsynleg er det nok berre eit blodkar i livmorhalsen som har sprukke. Det samlar seg mykje blod der nede i løpet av svangerskapet, trykket aukar og det skal mindre til før ein blør.

Lukke til hjå legen!

Skrevet

Ring rett til sykehuset der du skal føde.Det gjorde jeg når jeg hadde blødning og fikk da komme rett inn på ul og sjekk

Skrevet

Jeg blødde litt i går og i dag. Ikke friskt blod, og ikke mye, så jeg tok det helt med ro. Men i dag tidlig kjente jeg heller ikke noe til babyen, og jeg pleier å få kontakt med henne når jeg dytter litt. Er 24+5 i dag. Da jeg ringte legen sa de at jeg skulle ringe føden og de tok meg inn med en gang og så på ultralyd at alt var fint. Før svigermor rakk å kjøre meg til sykehuset kjente jeg litt bevegelser i magen, men jeg angrer ikke på at jeg tok turen innom. Jeg ble helt satt ut da de sa hos legen at jeg skulle ringe føden. Jeg hadde jo tenkt at det ikke var alvorlig, og tenkte at legen kunne høre at hjerterytmen var normal. Men på sykehuset var de kjempekoselige og sa at det er mye bedre å komme en gang for mye. Hvis det skjer igjen sa de også at jeg kan ringe direkte til dem, trenger ikke å gå via legen. Men jeg vet ikke om dette er forskjellig fra sykehus til sykehus.

Jeg synes du skal ringe føden du er registrert hos, og ikke vær redd for at du skal plage dem. Vi må jo få benytte oss av det skattepengene våre skal brukes til. Det er sikkert ingen ting, men det er så godt å få bekreftet det. Lykke til.

Skrevet

Hei, jenter.

Titter innom her nå. Har vært hos legen og der sa de ikke stort. Fikk bare sykemelding. Var ikke fornøyd med det soms skjedde hos legen, for fikk utorlig dårlige svar der, og alt han snakket om var abort... ringte føden, og de sa jeg fikk komme inn til UL i løpet av eftan/kvelden, så vi drar straks dit.

Var dessverre friskt blod som kom, derfor jeg er så bekymret.

Takk for alle støttende ord:)

Skrevet

Sender deg en trøste klem snuppa....Håper alt er bra med den lille i magen din!Si i fra når du har vært der.....dette går nok bra:)Tenk positivt...God klem

Skrevet

Hei igjen =)

Da er vi vel hjemme igjen fra UL på sykehuset. Fy søren så snill og allrighte folk. Vi fikk invendig og utvendig UL, og der kunne de se at lillegutt har det kjempefiiint. Og alt sto bra til=) Blødningene kunne komme av et sår eller liknende.. fikk ikke helt med meg hva de sa, var helt borte i at lillegutt lå der å sprellet på skjermen. Men de var så snille, og tok det så alvorlig. (I motsetningen til legen min). De sa at , skjedde det igjen , var det bare å komme tilbake...

Jeg puster lettet ut , og takker nok en gang for koselige ord fra dere=)

Skrevet

Åhhh så utrolig deilig å høre at alt var i orden med den lille prinsen din:-)

Nå kan du nyte resten av svangerskapet ditt:)

Skrevet

jaa :)) Uff, vært en lang dag emd mange tårer..

Takk for det, og du mend prinsessen din=)

Skrevet

Så bra att alt var fint! Jeg føler med deg, har mistet før og har blitt fryktelig redd når jeg to ganger har hatt blødninger i dette svangerskapet. Har sprunget til gynakutten på sjukehuset (bor i Sverige, tror ikke det finnes gynakutt i Norge). Og begge gangene har jeg blitt beroliget. Allt fint. Følt meg LITT dum, hysterisk liksom - eftersom det jo ikke er uvanlig å blø, men det har likevel vært helt riktig og nødvendig for meg å få sjekket det.

Men jeg fikk en betryggende tanke - har liksom ikke helt forstått dette med "sprø" slimhinner, eller blodkar som plutselig brister. Så var jeg forkjølet, og fikk stadig vekk litt blod i nesa og snørret - og kom på at visst vet jeg hva "sprø" slimhinner handler om! Og det er lenge siden nå, men det har jo hendt at jeg har fått skikkelig neseblod, som jo (nesten alltid) er helt ufarlig selv om det er ekkelt. Så tenk på neseblod, damer, neste gang dere blør - og når dere sitter på venterommet på føden eller akutten eller hos legen. Det kan kanskje hjelpe litt? Kanskje????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...